Der bliver aftenåbent hos en række af Business Koldings medlemsvirksomheder i Koldingområdet tirsdag d. 6. oktober.

Her kan unge og deres forældre komme forbi og få en snak, samt se hvilke uddannelsesmuligheder der er. Mange unge tager nemlig deres forældre med på råd, når uddannelsesvalget nærmer sig.

Det er Ungdommens Uddannelsesvejledning, UU-center Kolding, der står bag arrangementet Åben Virksomhed. Aftenen er målrettet eleverne i 8.-10. klasse samt unge mellem 15-17 år. I alt 10 virksomheder åbner dørene, så de unge kan få en fornemmelse af hvilke jobtyper, der er.

"Vi er meget glade for, at virksomhederne har lyst til at tage imod elever og forældre denne aften. Det er af stor betydning for elevernes afklaring af uddannelsesønsker, at de får mulighed for at tale med mennesker, der er aktive i de forskellige erhverv", fortæller Bjarne Juhl Olesen, der er leder af UU-center Kolding.

Virksomhederne slår dørene op fra kl. 17.00-19.30, og sidst arrangementet blev afholdt, var der 248 deltagende elever.

De ti virksomheder, der stiller sig til rådighed, er:

Åben Virksomhed er et led i forsøget på at styrke forbindelsen mellem erhvervslivet og de unge, der står foran at skulle vælge uddannelsesretning.

På selve aftenen vil en række nuværende elever eller nyuddannede også være til stede, så de kan fortælle om netop deres uddannelse.

Andre nyheder

Tjek virksomhedernes velfærdsaftryk

I Danmark bidrager virksomhederne og deres medarbejdere med 550 mia. kr. om året til vores fælles velfærd gennem skatter og afgifter. Det er mere end halvdelen af alle de penge, det offentlige årligt bruger på at holde samfundet i gang. Dansk Industri har lavet en undersøgelse, der viser, hvor meget hver enkelt kommune bidrager med.

Tag kollegaerne med til Frank Hvam

Sæt allerede nu kryds i kalenderen onsdag d. 30. oktober, hvor Foreningen Business Kolding, Kolding Turistforening og Kolding Handelsråd inviterer til årets Efterårsarrangement.

Hold fokus på din kerneforretning

Morten Svankjærs Befree.dk var en succes fra begyndelsen. Virksomheden vækstede økonomisk, og der blev hentet en håndfuld ansatte ind. Efter en række gode år blev det dog nødvendigt for Morten at genfinde motivationen, og det betød, at han måtte tage nogle store og svære beslutninger.