Der bliver aftenåbent hos en række af Business Koldings medlemsvirksomheder i Koldingområdet tirsdag d. 6. oktober.

Her kan unge og deres forældre komme forbi og få en snak, samt se hvilke uddannelsesmuligheder der er. Mange unge tager nemlig deres forældre med på råd, når uddannelsesvalget nærmer sig.

Det er Ungdommens Uddannelsesvejledning, UU-center Kolding, der står bag arrangementet Åben Virksomhed. Aftenen er målrettet eleverne i 8.-10. klasse samt unge mellem 15-17 år. I alt 10 virksomheder åbner dørene, så de unge kan få en fornemmelse af hvilke jobtyper, der er.

"Vi er meget glade for, at virksomhederne har lyst til at tage imod elever og forældre denne aften. Det er af stor betydning for elevernes afklaring af uddannelsesønsker, at de får mulighed for at tale med mennesker, der er aktive i de forskellige erhverv", fortæller Bjarne Juhl Olesen, der er leder af UU-center Kolding.

Virksomhederne slår dørene op fra kl. 17.00-19.30, og sidst arrangementet blev afholdt, var der 248 deltagende elever.

De ti virksomheder, der stiller sig til rådighed, er:

Åben Virksomhed er et led i forsøget på at styrke forbindelsen mellem erhvervslivet og de unge, der står foran at skulle vælge uddannelsesretning.

På selve aftenen vil en række nuværende elever eller nyuddannede også være til stede, så de kan fortælle om netop deres uddannelse.

Andre nyheder

Kickstart din virksomhed

Kickstarter vækstforløbet henvender sig til virksomheder i Kolding Kommune, der ønsker at arbejde med dobbelt bundlinje, dvs. vækst i omsætning/indtjening og øget fokus på at være en socialt ansvarlig virksomhed.

Smag på Kolding - tak for sidst!

Foreningen Business Kolding vil gerne takke for det store fremmøde og engagement til sommerarrangementet, der blev afholdt torsdag eftermiddag hos Volkerts Fylke.

Koldings mangfoldige erhvervsliv

Business Koldings adm. direktør, Morten Bjørn Hansen, vil hver måned skrive en klumme i Ugeavisen. Denne måneds klumme omhandler Koldings mangfoldige erhvervsliv.

Comwell udvider i Kolding

Comwell ønsker at sikre sin position i Kolding og Trekantområdet med et konferencehotel, som er opdateret, og som kan tilbyde nye fantastiske rammer for møder, udstillinger, konferencer og kongresser og være et samlingspunkt for erhvervslivet, turisme, events og arrangementer.