Der bliver aftenåbent hos en række af Business Koldings medlemsvirksomheder i Koldingområdet tirsdag d. 6. oktober.

Her kan unge og deres forældre komme forbi og få en snak, samt se hvilke uddannelsesmuligheder der er. Mange unge tager nemlig deres forældre med på råd, når uddannelsesvalget nærmer sig.

Det er Ungdommens Uddannelsesvejledning, UU-center Kolding, der står bag arrangementet Åben Virksomhed. Aftenen er målrettet eleverne i 8.-10. klasse samt unge mellem 15-17 år. I alt 10 virksomheder åbner dørene, så de unge kan få en fornemmelse af hvilke jobtyper, der er.

"Vi er meget glade for, at virksomhederne har lyst til at tage imod elever og forældre denne aften. Det er af stor betydning for elevernes afklaring af uddannelsesønsker, at de får mulighed for at tale med mennesker, der er aktive i de forskellige erhverv", fortæller Bjarne Juhl Olesen, der er leder af UU-center Kolding.

Virksomhederne slår dørene op fra kl. 17.00-19.30, og sidst arrangementet blev afholdt, var der 248 deltagende elever.

De ti virksomheder, der stiller sig til rådighed, er:

Åben Virksomhed er et led i forsøget på at styrke forbindelsen mellem erhvervslivet og de unge, der står foran at skulle vælge uddannelsesretning.

På selve aftenen vil en række nuværende elever eller nyuddannede også være til stede, så de kan fortælle om netop deres uddannelse.

Andre nyheder

Vi har brug for iværksættere

Det er først og fremmest i de nye virksomheder, at de nye job opstår. Netop derfor er iværksætteri helt centralt for samfundsøkonomien, og netop derfor er der behov for at understøtte det i Kolding kommune.

Eltang skole arbejder med fremtidens udfordringer

På Eltang Skole arbejder eleverne i 4.-6. klasse på tværs i faget BID, som står for Bæredygtighed, Innovation og Design. De arbejder med forskellige temaer inden for bæredygtighed, og har tidligere bygget et halmhus på skolens udendørsareal i forbindelse med temaet ”bæredygtig arkitektur”. Nu stå de klar med endnu et stort projekt.

Danmarks bedste arbejdsplads

IT- og rådgivningsvirksomheden Elbek & Vejrup er ikke kun Danmarks bedste arbejdsplads – de er også den anden bedste i Europa. Men hvad er det, der gør dem så unikke? Direktør Søren Ø. Knudsen mener, det er en kombination af strategi, geografisk placering, de rette medarbejdere og så et godt samarbejde med Business Kolding og det øvrige erhvervsliv.