Det nye EU-ligelønsdirektiv kræver større gennemsigtighed omkring løn og fokus på at reducere løngabet mellem mænd og kvinder i danske virksomheder. For at forberede sig på de kommende krav inviteres der til et arrangement med advokat Claus Guldager, der forklarer direktivets konsekvenser og forpligtelser.

Det nye EU-ligelønsdirektiv træder snart i kraft og kommer til at stille helt nye krav til danske virksomheder. Direktivet skal skabe større gennemsigtighed omkring løn og styrke indsatsen for at nedbringe løngabet mellem mænd og kvinder. For mange virksomheder betyder det, at der skal indføres nye procedurer og at ledelse, HR og bestyrelse skal forholde sig til både juridiske og praktiske implikationer.

For at klæde jer bedst muligt på til de kommende ændringer inviterer vi til et spændende arrangement, hvor vi får besøg af advokat Claus Guldager, Andersen Partners, der er specialiseret i arbejds- og ansættelsesret. Claus vil give et indblik i, hvad direktivet konkret betyder for virksomheder, hvilke nye forpligtelser der følger, og hvordan man allerede nu kan begynde at forberede sig, så overgangen bliver så smidig som mulig.

Arrangementet giver også mulighed for at stille spørgsmål og få klarhed over, hvordan reglerne kan påvirke jeres virksomhed.

Program
08:15

Morgenmad og netværk

08:30

Oplæg
v/ Claus Guldager, Partner og Advokat, Andersen Partners

10:00

Tak for i dag

    

Om oplægsholderen

Claus Guldager er beskikket advokat siden 1998, og har omfattende erfaring med rådgivning af virksomheders ledelse og er specialiseret i arbejds- og ansættelsesret, herunder direktørers retsforhold og databeskyttelse. Han har betydelig erfaring med rets- og voldgiftssager om ansættelsesret, har udført flere advokatundersøgelser – bl.a. for Folketinget i mink-sagen – og har en solid baggrund i erhvervsjuridisk rådgivning samt bestyrelsesarbejde.

    

Tilmelding

Ja, jeg accepterer betingelserne.

Håndtering af persondata i Business Kolding

Ved tilmelding, accepterer du samtidig, at Business Kolding (dataansvarlig) behandler dine indtastede data i tråd med persondataloven, og på nedenstående betingelser:

  • Dine indtastede oplysninger overføres og gemmes i Business Koldings interne IT-systemer
  • Oplysningerne indsamles og behandles ifm. arrangementshåndtering og efterfølgende erhvervsservice til den pågældende virksomhed
  • Oplysningerne gemmes i min. 5 år efter arrangementet, jfr. gældende lovgivning, herunder regnskabsloven
  • Eventuelle deltagerlister (navn og virksomhed) kan distribueres til arrangementets deltagere, samt oplægsholdere
  • Ved nogle arrangementer vil der blive taget billeder og video, som bruges ifm. medie- og presseomtale, og på Business Koldings hjemmeside og sociale medier
  • Oplysningerne behandles udelukkende af medarbejderne hos Business Kolding og videresælges ikke til tredjepart
  • Du har iflg. persondataforordningen ret til indsigt, sletning eller blokering af registrerede data eller indsigelse, og berigtigelse af oplysninger, der er urigtige, vildledende eller på lignende måde er behandlet i strid med lovgivningen
  • Du kan klage over behandlingen af personoplysninger til Datatilsynet

Læs mere om Business Koldings persondatapolitik eller kontakt Business Kolding, Sdr. Havnegade 7, 6000 Kolding. Tlf. 76 33 21 11, info@businesskolding.dk.

Ja, jeg vil gerne modtage nyheder og arrangementer.

12. marts 2026
kl. 08:15 - 10:00
Pakhuset
Sdr. Havnegade 7
6000 Kolding
Gratis
Majbritt Lykke Sørensen
mls@businesskolding.dk
+45 2459 8187