Siden 1978 er der hvert år kåret en Årets Koldingborger. Og i år er ingen undtagelse. Årets Koldingborger 2022 er Jørgen Schou, en driftig mand med næse for forretninger.

Udnævnelsen af Årets Koldingborger finder traditionelt sted ved Business Koldings Nytårskur, der i år blev afholdt på UC Syd.

Overrækkelse af prisen
Årets Koldingborger plejer at blive overraket med prisen ved business Koldings Nytårskur. Desværre kunne Jørgen Schou ikke være til stede på dagen, men var med online. Til at modtage diplom, blomster og gave var i stedet CEO i Schou, Gotfred Christiansen. Gaven var keramik fra den lokale keramiker, Tove Skov Larsen fra Vamdrup, byen hvor hele Jørgen Schous forretningseventyr startede.

Årets Koldingborger 2022
Jørgen Schou tildeles prisen som Årets Koldingborger for at være en person der har gjort sig bemærket, ikke kun i Kolding, men også uden for Koldings grænser. Jørgen Schou gør ikke det store væsen af sig, og vil helst ikke være i rampelyset, men har alligevel formået at løfte Koldings omdømme i en grad, så andre har lagt mærke til det.

Læs mere om Årets Koldingborger 2022
Frameld nyhedsbrev