Et meget udfordrende år er ved at være slut – og vi ser desværre nok ind i endnu et år, der for turisme og oplevelsesbranchen også kommer til at byde på mange udfordringer.

Mens Danmark igen lukker ned, kan det være, at det er tid til at se på de muligheder, der ligger i foråret for virksomheder inden for turisme og oplevelsesøkonomien. Den 29. januar 2021 er der igen frist for ansøgning til Omstillingspuljen som i efteråret uddelte 83 mio. kr. til ombygninger og udvikling af digitale løsninger, der skal udvide markedet og forbedre kundeoplevelsen.

Har du spørgsmål vedr. puljen, så er du meget velkommen til at kontakte Business Kolding, Tove Gæmelke, 4096 5505, mail: tg@businesskolding.dk

Læs mere om puljen og ansøgningen her: Omstillingspuljen-Reducer dine lønomkostninger og opkvalificer samtidig dine medarbejdere

Eller det kan også være, at det er et kompetenceløft, der er brug for, hvor I arbejder med at omstille jeres turismevirksomhederne til at håndtere nye efterspørgsler, nye kunder og en ny hverdag. Her kommer I til at arbejde med konkrete digitale redskaber til øget digitalisering. Få ny inspiration, 1:1-sparring og et solidt netværk i forløbet Digital Ledelseskultur – Corona, som henvender sig til SMVér. Det er et gratis online forløb, som starter allerede i januar.

Har I interesse i, eller spørgsmål til dette forløb så kontakt gerne vores kommende nye kollega Lea i Billund på: lnb@billunderhverv.dk

En glædelig nyhed her til at slutte af med er, at det nu er slået fast, at der kan søges kompensation for aflyste private arrangementer og også konferencer. Læs mere om afgørelsen her: HORESTA

Har din virksomhed brug for hjælp, så kontakt gerne Business Kolding på tlf. 7633 2111 eller e-mail: info@businesskolding.dk

I 2021 ser vi frem til at byde Kongernes Samling velkommen på Koldinghus og de fantastiske udstillinger, som vi kan glæde os til. Også det nye Museum Kolding med Christiansfeld og Skamlingsbanken har spændende nyheder på programmet – især glæder vi os til at se det nye formidlingscenter på Skamlingsbanken, når det åbner i foråret.

Visit Kolding ønsker alle en rigtig glædelig jul samt et godt nytår med tak for samarbejdet, som vi ser frem til fortsætter i 2021 i nye rammer i Billund.

Nina, Tove og Iben
Visit Kolding

Så snart Nina og Iben har deres nye kontaktoplysninger sender de dem til jer, så vi fremadrettet kan fastholde kontakten og det gode samarbejde.

OBS - Vi holder lukket fra den 23. december til og med den 3. januar.

Frameld nyhedsbrev