Onsdag formiddag den 15. april blev der for andet år i træk holdt Business Brunch på SDU i Kolding. Arrangementet skabte stor begejstring både hos virksomheder og studerende.

”Det var en helt igennem super oplevelse. Mange af eleverne var rigtig godt forberedt. Jeg er allerede i kontakt med tre af dem. Jeg kunne sagtens finde på at tage af sted igen næste år.”

Sådan siger Morten Møller-Madsen, der er Regional Business Manager i det internationale statistikfirma Prozone, som specialiserer sig i analyse af fodboldkampe. Han er meget imponeret over, hvor mange forskellige studerende, der henvendte sig hos ham.

”Vi fik masser af henvendelser både fra mandlige studerende, der går op i fodbold, men der var for eksempel også en ung kvindelig jurastuderende, som havde nogle brugbare input, som vi måske aldrig selv havde overvejet. Så vi fik fra alle hylder,” siger han.

Mathias Jimenez Jørgensen, der læser Informationsvidendskab, havde også kun lutter roser til arrangementet.

”Virksomhederne var rigtig gode til at informere og fortælle om de udfordringer, de har. Det var rart, at de alle sammen havde konkrete mål med at være der. De søgte både langsigtede ansættelser, praktikanter og studiejobbere,” siger han.

Udover at lære meget om de deltagende virksomheder lærte Mathias Jimenez Jørgensen på dagen også nogle overraskende ting om sin egen uddannelse.

”Jeg fandt ud af, at de ting, jeg kan tilbyde virksomhederne, rammer meget bredere, end jeg troede. Jeg læser en bred uddannelse og var lidt i tvivl om, hvorvidt jeg er specialiseret nok. Men det viste sig, at der er rigtig mange, der potentielt godt kan bruge mig,” siger han.

Og netop den opdagelse er en vigtig grund til, at succesen med at afholde Business Brunch blev gentaget fra sidste år.

”Det er fedt, at mange af de unge får den øjenåbner. Når man ikke læser en uddannelse, som har et klart defineret job i den anden ende, kan det tit være svært for de unge at vide, hvad der skal blive af dem. Der er det guld værd at komme ud og tale med virksomhederne i den virkelige verden,” siger arrangør, Morten Johansen.

30 virksomheder og knap 70 studerende deltog ved arrangementet.

Andre nyheder

Virksomhederne ser lyst på fremtiden

Koldings virksomheder er optimistiske, når det gælder den fremtidige vækst. Det viser den seneste konjunkturanalyse, som Business Kolding har udarbejdet i samarbejde med Dansk Erhvervsfremme, DEF.

Stor spørgelyst fra iværksættere

Op mod 70 interessenter var mødt op, da Business Kolding torsdag relancerede sin iværksætterstrategi. De var blandt andet repræsenteret ved det lokale erhvervsliv og iværksættere.