For andet år i træk afholder Business Kolding, IDEA og SDU Erhverv onsdag den 15. april Business Brunch på SDU i Kolding. Arrangementet kobler virksomheder og studerende sammen.

Efter en bragende succes sidste år med 28 deltagende virksomheder og 67 deltagend e studerende arrangerer Business Kolding, IDEA og SDU Erhverv endnu engang Business Brunch.

Her får virksomheder i Kolding mulighed for uforpligtende at møde en masse engagerede studerende, der alle brændende ønsker at samarbejde med virksomhederne. Mange virksomheder har allerede haft glæde af at få skrevet opgaver eller specialer med udgangspunkt i netop deres problemstilling.

Samtidig er arrangementet en nem genvej for de studerende på Koldings videregående uddannelser til at komme i kontakt med byens arbejdspladser – og dermed komme et skridt nærmere et studiejob, en praktikplads eller måske endda en fuldtidsstilling.

Et fantastisk arrangement
”Jeg fik en masse øvelse i at tale med virksomhederne om, hvad jeg kan, og hvad de kan bruge mig til. Og de var meget åbne for mine input. Der var bare en masse positiv energi. Det var en helt fantastisk og lærerig oplevelse,” siger 27-årige Kristine Irene Jensen, som var med ved Business Brunch 2014.

Hun blev efterfølgende kontaktet af tre firmaer. Hun er netop blevet færdig med en Kandidat i Erhvervsøkonomi, og kan med lidt held snart tiltræde på fuld tid hos it-firmaet Zispa.

For Kristine Irene Jensen har det gjort en afgørende forskel, at hun har deltaget ved Business Brunch.

”Det er meget usandsynligt, at jeg havde opdaget den stilling, hvis jeg ikke havde været til Business Brunch. Jeg tror slet ikke, at jeg havde vidst, at jeg kunne kigge i den retning,” siger hun og tilføjer:

”Jeg kan kun opfordre studerende til at melde sig til i år. Det giver en helt uvurderlig erfaring at få lov at tale med virksomhederne.”

Gevinst for virksomhederne
Og det kan også vise sig yderst gavnligt for virksomheder at ansætte et nyuddannet talent som Kristine Irene Jensen. Ud over at kunne trække på en masse specialviden, har små og mellemstore virksomheder mulighed for at ansøge om op til 250.000 kroner i Innovationsfondens program Innobooster.

Zispa har netop mulighed for at ansætte Kristine Irene Jensen, fordi de har søgt om tilskud hos Innovationsfonden.

Interesserede virksomheder kan læse mere om Business Brunch og tilmelde sig.

Andre nyheder

Lad os stå sammen om Kolding

Business Koldings adm. direktør, Morten Bjørn Hansen, vil hver måned skrive en klumme i Ugeavisen.

Når virksomheden brænder

Hvad gør man, når det hele brænder? Sådan bogstaveligt talt. For Carsten Noer blev det pludselig det helt store spørgsmål, da hans virksomhed Noerlak i Vamdrup brændte ned d. 18. juni. En opringning fra Business Kolding gjorde dog det hele lidt nemmere.

Kickstart din virksomhed

Kickstarter vækstforløbet henvender sig til virksomheder i Kolding Kommune, der ønsker at arbejde med dobbelt bundlinje, dvs. vækst i omsætning/indtjening og øget fokus på at være en socialt ansvarlig virksomhed.