For andet år i træk afholder Business Kolding, IDEA og SDU Erhverv onsdag den 15. april Business Brunch på SDU i Kolding. Arrangementet kobler virksomheder og studerende sammen.

Efter en bragende succes sidste år med 28 deltagende virksomheder og 67 deltagend e studerende arrangerer Business Kolding, IDEA og SDU Erhverv endnu engang Business Brunch.

Her får virksomheder i Kolding mulighed for uforpligtende at møde en masse engagerede studerende, der alle brændende ønsker at samarbejde med virksomhederne. Mange virksomheder har allerede haft glæde af at få skrevet opgaver eller specialer med udgangspunkt i netop deres problemstilling.

Samtidig er arrangementet en nem genvej for de studerende på Koldings videregående uddannelser til at komme i kontakt med byens arbejdspladser – og dermed komme et skridt nærmere et studiejob, en praktikplads eller måske endda en fuldtidsstilling.

Et fantastisk arrangement
”Jeg fik en masse øvelse i at tale med virksomhederne om, hvad jeg kan, og hvad de kan bruge mig til. Og de var meget åbne for mine input. Der var bare en masse positiv energi. Det var en helt fantastisk og lærerig oplevelse,” siger 27-årige Kristine Irene Jensen, som var med ved Business Brunch 2014.

Hun blev efterfølgende kontaktet af tre firmaer. Hun er netop blevet færdig med en Kandidat i Erhvervsøkonomi, og kan med lidt held snart tiltræde på fuld tid hos it-firmaet Zispa.

For Kristine Irene Jensen har det gjort en afgørende forskel, at hun har deltaget ved Business Brunch.

”Det er meget usandsynligt, at jeg havde opdaget den stilling, hvis jeg ikke havde været til Business Brunch. Jeg tror slet ikke, at jeg havde vidst, at jeg kunne kigge i den retning,” siger hun og tilføjer:

”Jeg kan kun opfordre studerende til at melde sig til i år. Det giver en helt uvurderlig erfaring at få lov at tale med virksomhederne.”

Gevinst for virksomhederne
Og det kan også vise sig yderst gavnligt for virksomheder at ansætte et nyuddannet talent som Kristine Irene Jensen. Ud over at kunne trække på en masse specialviden, har små og mellemstore virksomheder mulighed for at ansøge om op til 250.000 kroner i Innovationsfondens program Innobooster.

Zispa har netop mulighed for at ansætte Kristine Irene Jensen, fordi de har søgt om tilskud hos Innovationsfonden.

Interesserede virksomheder kan læse mere om Business Brunch og tilmelde sig.

Andre nyheder

Virksomhederne ser lyst på fremtiden

Koldings virksomheder er optimistiske, når det gælder den fremtidige vækst. Det viser den seneste konjunkturanalyse, som Business Kolding har udarbejdet i samarbejde med Dansk Erhvervsfremme, DEF.

Stor spørgelyst fra iværksættere

Op mod 70 interessenter var mødt op, da Business Kolding torsdag relancerede sin iværksætterstrategi. De var blandt andet repræsenteret ved det lokale erhvervsliv og iværksættere.