Midt i hedebølgen vil jeg gerne sende en varm tak til vores medlemmer, virksomheder og samarbejdspartnere for et stærkt første halvår. Det betyder samtidig, at Business Koldings nyhedsbrev holder sommerpause og er tilbage i uge 33.

26. juni 2026
Morten Bjørn Hansen adm. direktør, Business Kolding

Første halvår har budt på stor aktivitet. Vi har mødt virksomhederne på talrige virksomhedsbesøg, netværk og arrangementer, vi har arbejdet tæt sammen med Kolding Kommune, uddannelsesinstitutioner og en lang række samarbejdspartnere, og vi har fortsat arbejdet målrettet for at skabe de bedst mulige rammer for erhvervslivet i Kolding.

Et af årets vigtigste pejlemærker blev stormødet med erhvervslivet tidligere på året, og det opfølgende stormøde 2. juni.

Her samlede vi virksomheder fra hele kommunen til en fælles drøftelse af Koldings fremtidige udvikling. Mødet i februar resulterede i fem klare prioriteter, som vi tager med os i det videre arbejde:

  • Tiltrækning af arbejdskraft og uddannelser.
  • En attraktiv og levende by.
  • En endnu stærkere erhvervsservice.
  • Klar kommunikation og branding af Koldings styrker og identitet.
  • Tydelig og langsigtet planlægning.

Det er ambitioner, som rækker langt ud over Business Kolding.

De kræver et tæt samarbejde mellem erhvervsliv, kommune, uddannelsesinstitutioner og mange andre aktører. Netop derfor glæder det mig, at vi oplever en stærk vilje til at løfte opgaverne i fællesskab.

Rigtig god sommer – og tak for samarbejdet i årets første seks måneder. Vi glæder os til at fortsætte arbejdet sammen med jer efter ferien.

God sommer!

Morten Bjørn Hansen
Adm. direktør, Business Kolding