Pierre Ejendomme har overtaget den hæderkronede Solar-bygning i Kolding, og vil skabe et fælles samlingssted for IT branchen.

Målet er at skabe et tættere samarbejde mellem Trekantområdets IT virksomheder på områder som rekruttering, samspil med uddannelsesinstitutioner, administrative services og styring af outsourcing.

Og det modtages positivt hos Business Kolding, som er midt i en kortlægning af IT sektoren. Her har der fra Koldings IT virksomheder været en stor efterspørgsel på et fysisk sted, hvor virksomhederne kan arbejde tættere sammen.

”Behovet er der, og Solarbygningen er med sin tidligere anvendelse, unikke placering tæt på midtbyen og IT uddannelserne i Campus området en ideel placering for mange af disse IT virksomheder”, siger Pierre Legarth, Adm. direktør, Pierre Ejendomme.

Hos Business Kolding oplever de god vækst hos de eksisterende IT virksomheder, og samtidig er der et spirende lag af nye IT virksomheder i området.

”Det er unikt, at en privat aktør nu tager handsken op. Vi ved fra virksomhederne, at de gerne vil samarbejde noget mere. Erfaringerne fra andre klyngeorganiseringer er, at et fysisk samlingspunkt er ganske vigtigt. Det får vi nu med et IT hus, og vi vil sammen med IT aktørerne i de kommende måneder arbejde videre på klyngeorganiseringen, og de services som dette skal indeholde”, siger Tommy Langhoff, Adm. direktør, Business Kolding.

Hos brancheforeningen IT Forum er man også positiv stemt over for udsigten til både huset og et tættere samarbejde:

”De mange små- og mellemstore IT virksomheder i Kolding og Trekantområdet kan med fordel arbejde langt tættere sammen for på den måde at styrke deres tiltrækningskraft over for medarbejdere, kunder og leverandører. Et fysisk samlingssted er en vigtig bestanddel i et sådan samarbejde”, siger Bo Sejer Frandsen, Direktør for IT-forum.

Den markante Solarbygning ligger på Haderslevvej i Kolding, og er på 4.000 m2.

Tommy Langhoff og Pierre Legarth, Adm. direktør, Pierre Ejendomme

Pierre Legarth, Adm. direktør, Pierre Ejendomme – tlf. 4032 1833
Tommy Langhoff, Adm. direktør, Business Kolding – tlf. 2081 2927

Andre nyheder

Tjek virksomhedernes velfærdsaftryk

I Danmark bidrager virksomhederne og deres medarbejdere med 550 mia. kr. om året til vores fælles velfærd gennem skatter og afgifter. Det er mere end halvdelen af alle de penge, det offentlige årligt bruger på at holde samfundet i gang. Dansk Industri har lavet en undersøgelse, der viser, hvor meget hver enkelt kommune bidrager med.

Tag kollegaerne med til Frank Hvam

Sæt allerede nu kryds i kalenderen onsdag d. 30. oktober, hvor Foreningen Business Kolding, Kolding Turistforening og Kolding Handelsråd inviterer til årets Efterårsarrangement.

Hold fokus på din kerneforretning

Morten Svankjærs Befree.dk var en succes fra begyndelsen. Virksomheden vækstede økonomisk, og der blev hentet en håndfuld ansatte ind. Efter en række gode år blev det dog nødvendigt for Morten at genfinde motivationen, og det betød, at han måtte tage nogle store og svære beslutninger.