Forventningerne til fremtiden ser lys ud, når man spørger de sydjyske erhvervsledere.

209 erhvervsledere fra Sydjylland har netop medvirket i Ledernes konjunkturanalyse for første halvår 2016, og den viser en øget optimisme på områder som produktion, eksport, omsætning og overskud. 89 procent satser på at overskuddet forbliver uændret eller stiger, og 93 procent af lederne mener at eksporten stiger eller forbliver uændret.

”Det passer godt med de indikationer, vi får fra virksomhederne i Kolding. Det er ikke euforiske meldinger men en behersket optimisme. Vi oplever også i øjeblikket en stor stigning i medlemstallet, og det plejer også at være en indikation på, at virksomhederne nu igen har tid til at kigge ud over egen næsetip,” siger Adm. direktør, Tommy Langhoff, Business Kolding.

Også når det gælder antallet af medarbejdere er der godt nyt. Her forventer 84 procent af lederne, at medarbejderstaben enten stiger eller forbliver uændret.

Andre nyheder

3D print i metal og farve

Endnu en 3D-printer har fundet sin vej til NEXTTECH, 3D printcentret der har til huse i kælderen på IBC i Kolding. I februar blev en metalprinter taget i brug, nu gælder det den banebrydende 3D farveprinter HP MJF 580.

Portræt af en indlægsholder

Cirkulær økonomi, bæredygtighed, social ansvarlighed og FNs verdensmål er noget der fylder mere og mere i vores hverdag og ikke mindst hos virksomhederne.

Tjek virksomhedernes velfærdsaftryk

I Danmark bidrager virksomhederne og deres medarbejdere med 550 mia. kr. om året til vores fælles velfærd gennem skatter og afgifter. Det er mere end halvdelen af alle de penge, det offentlige årligt bruger på at holde samfundet i gang. Dansk Industri har lavet en undersøgelse, der viser, hvor meget hver enkelt kommune bidrager med.

Tag kollegaerne med til Frank Hvam

Sæt allerede nu kryds i kalenderen onsdag d. 30. oktober, hvor Foreningen Business Kolding, Kolding Turistforening og Kolding Handelsråd inviterer til årets Efterårsarrangement.