Forventningerne til fremtiden ser lys ud, når man spørger de sydjyske erhvervsledere.

209 erhvervsledere fra Sydjylland har netop medvirket i Ledernes konjunkturanalyse for første halvår 2016, og den viser en øget optimisme på områder som produktion, eksport, omsætning og overskud. 89 procent satser på at overskuddet forbliver uændret eller stiger, og 93 procent af lederne mener at eksporten stiger eller forbliver uændret.

”Det passer godt med de indikationer, vi får fra virksomhederne i Kolding. Det er ikke euforiske meldinger men en behersket optimisme. Vi oplever også i øjeblikket en stor stigning i medlemstallet, og det plejer også at være en indikation på, at virksomhederne nu igen har tid til at kigge ud over egen næsetip,” siger Adm. direktør, Tommy Langhoff, Business Kolding.

Også når det gælder antallet af medarbejdere er der godt nyt. Her forventer 84 procent af lederne, at medarbejderstaben enten stiger eller forbliver uændret.

Andre nyheder

Ny og bedre service til turisterne

Sommeren 2017 bliver første sæson med den nye Servicestrategi. Vi vil møde gæsterne på gaden, og hvor der er mange gæster samlet.

NEXTTECH har ansat visionær direktør

Det bliver koldingenseren, Hanne Thøgersen, der skal stå i spidsen for at bringe produktionsvirksomheder i front med at integrere additive manufacturing (AM) - ofte også kaldet 3D print. Hun kommer fra en stilling som leder af Indkøb og Category Management hos Orkla Foods, og tiltræder 1. august.