Forventningerne til fremtiden ser lys ud, når man spørger de sydjyske erhvervsledere.

209 erhvervsledere fra Sydjylland har netop medvirket i Ledernes konjunkturanalyse for første halvår 2016, og den viser en øget optimisme på områder som produktion, eksport, omsætning og overskud. 89 procent satser på at overskuddet forbliver uændret eller stiger, og 93 procent af lederne mener at eksporten stiger eller forbliver uændret.

”Det passer godt med de indikationer, vi får fra virksomhederne i Kolding. Det er ikke euforiske meldinger men en behersket optimisme. Vi oplever også i øjeblikket en stor stigning i medlemstallet, og det plejer også at være en indikation på, at virksomhederne nu igen har tid til at kigge ud over egen næsetip,” siger Adm. direktør, Tommy Langhoff, Business Kolding.

Også når det gælder antallet af medarbejdere er der godt nyt. Her forventer 84 procent af lederne, at medarbejderstaben enten stiger eller forbliver uændret.

Andre nyheder

Alle taber i en skilsmisse

Business Koldings adm. direktør, Morten Bjørn Hansen, skriver hver måned en klumme i Ugeavisen. Denne gang er der fokus på Brexit.

Ocean Adventures: Det er for VILDT

Det er nu to uger siden Foreningen Business Kolding afholdt Awardshow. Vi har derfor kontaktet Martin Pedersen fra Ocean Adventures, der – meget overraskende – vandt i kategorien Årets Turismevirksomhed.