Forventningerne til fremtiden ser lys ud, når man spørger de sydjyske erhvervsledere.

209 erhvervsledere fra Sydjylland har netop medvirket i Ledernes konjunkturanalyse for første halvår 2016, og den viser en øget optimisme på områder som produktion, eksport, omsætning og overskud. 89 procent satser på at overskuddet forbliver uændret eller stiger, og 93 procent af lederne mener at eksporten stiger eller forbliver uændret.

”Det passer godt med de indikationer, vi får fra virksomhederne i Kolding. Det er ikke euforiske meldinger men en behersket optimisme. Vi oplever også i øjeblikket en stor stigning i medlemstallet, og det plejer også at være en indikation på, at virksomhederne nu igen har tid til at kigge ud over egen næsetip,” siger Adm. direktør, Tommy Langhoff, Business Kolding.

Også når det gælder antallet af medarbejdere er der godt nyt. Her forventer 84 procent af lederne, at medarbejderstaben enten stiger eller forbliver uændret.

Andre nyheder

Virksomhederne ser lyst på fremtiden

Koldings virksomheder er optimistiske, når det gælder den fremtidige vækst. Det viser den seneste konjunkturanalyse, som Business Kolding har udarbejdet i samarbejde med Dansk Erhvervsfremme, DEF.

Stor spørgelyst fra iværksættere

Op mod 70 interessenter var mødt op, da Business Kolding torsdag relancerede sin iværksætterstrategi. De var blandt andet repræsenteret ved det lokale erhvervsliv og iværksættere.