Den 39-årige skuespiller har aldrig glemt sin barndomsby, som han omtaler flittigt i diverse interviews. Det har givet positiv fokus på Kolding og ikke mindst Vester Nebel.

Rasmus Bjerg er opvokset i Vester Nebel, men trådte sine teatersko på Dronning Dorothea Teateret og i både Fest- og Eventyrspil i Geografisk Have.

Han blev uddannet skuespiller i 2000, og siden har karrieren bragt ham både til Det Kongelige Teater samt til roller i både børne TV, Cirkus Summarum og TV reklamer. Siden 2008 har han medvirket i flere danske film, såsom Alle for èn, Player og er netop nu aktuel i Iqbal og hemmelige opskrift.

Rasmus Bjerg er en alsidig skuespiller og har også været vært ved både MGP og Zulu Comedy Galla.

I 2015 gik han solo med showet ”Endelig alene”, hvor han også gæstede Godset i Kolding. Her fortælles hans livshistorie om barndommen i Vester Nebel som enebarn, og til ungdomslivet på teateret og senere bylivet omkring Akseltorv i Kolding.

Rasmus Bjerg er en stærk repræsentant for området, og fortjener derfor at blive Årets Koldingborger 2015.

Prisen som Årets Koldingborger 2015 blev overrakt af Deres Excellencer, Greve Ingolf og Grevinde Sussie af Rosenborg.

Andre nyheder

Tjek virksomhedernes velfærdsaftryk

I Danmark bidrager virksomhederne og deres medarbejdere med 550 mia. kr. om året til vores fælles velfærd gennem skatter og afgifter. Det er mere end halvdelen af alle de penge, det offentlige årligt bruger på at holde samfundet i gang. Dansk Industri har lavet en undersøgelse, der viser, hvor meget hver enkelt kommune bidrager med.

Tag kollegaerne med til Frank Hvam

Sæt allerede nu kryds i kalenderen onsdag d. 30. oktober, hvor Foreningen Business Kolding, Kolding Turistforening og Kolding Handelsråd inviterer til årets Efterårsarrangement.

Hold fokus på din kerneforretning

Morten Svankjærs Befree.dk var en succes fra begyndelsen. Virksomheden vækstede økonomisk, og der blev hentet en håndfuld ansatte ind. Efter en række gode år blev det dog nødvendigt for Morten at genfinde motivationen, og det betød, at han måtte tage nogle store og svære beslutninger.