Det er nu to uger siden Foreningen Business Kolding afholdt Awardshow. Vi har derfor kontaktet Martin Pedersen fra Ocean Adventures, der – meget overraskende – vandt i kategorien Årets Turismevirksomhed.

Martin Pedersen har endnu ikke fået armene ned efter Awardshowet. Med glæde og begejstring i stemmen kan han fortælle om, hvor vanvittigt han synes det var, at hans lille virksomhed vandt over store spillere som City Kolding og udstillingen Magtens Smykker på Koldinghus.

- Det var vildt overraskende, at vi vandt, fortæller Martin. Vi synes, det er vildt sejt, bare at blive nomineret. Vi har før modtaget forskellige priser, men vi har aldrig fået sådan en opmærksomhed. Vi er vildt overraskede over den feedback det har givet.

Allerede om fredagen kimede telefonen med lykønskninger, og Martin måtte oplade telefonen ikke mindre end 6 gange.

- Det har været svært at følge med. Vi har i længere tid gerne villet ind på det nordtyske marked, det lykkes nu via en samarbejdspartner. Vi er blevet kontaktet af en studerende fra Århus Erhvervsakademi, der gerne vil skrive speciale omkring turisme i dykkerbranchen, og lige efter Awardshowet var vi på Boatshow messe i Fredericia, hvor vi fik vildt mange henvendelser.

Det er nu ved at synke ind, og en hverdag er ved at indfinde sig. Martin vil nu bruge tid på at finde ud af, hvordan han kan bruge titlen strategisk. Han har fortalt det vidt og bredt i sit netværk, og dykkerbranchen er for alvor kommet på dagsordenen.

- Man skal ikke underkende, at det er en ”lille” lokal pris, det er et stempel, der kan åbne døre, og vi vil helt sikkert bruge det til at slå fast, at Lillebælt er den største destination for dykkere i Danmark. Vi er stolte af, og taknemmelige for, at så mange valgte at stemme på os.

Andre nyheder

3D print i metal og farve

Endnu en 3D-printer har fundet sin vej til NEXTTECH, 3D printcentret der har til huse i kælderen på IBC i Kolding. I februar blev en metalprinter taget i brug, nu gælder det den banebrydende 3D farveprinter HP MJF 580.

Portræt af en indlægsholder

Cirkulær økonomi, bæredygtighed, social ansvarlighed og FNs verdensmål er noget der fylder mere og mere i vores hverdag og ikke mindst hos virksomhederne.

Tjek virksomhedernes velfærdsaftryk

I Danmark bidrager virksomhederne og deres medarbejdere med 550 mia. kr. om året til vores fælles velfærd gennem skatter og afgifter. Det er mere end halvdelen af alle de penge, det offentlige årligt bruger på at holde samfundet i gang. Dansk Industri har lavet en undersøgelse, der viser, hvor meget hver enkelt kommune bidrager med.

Tag kollegaerne med til Frank Hvam

Sæt allerede nu kryds i kalenderen onsdag d. 30. oktober, hvor Foreningen Business Kolding, Kolding Turistforening og Kolding Handelsråd inviterer til årets Efterårsarrangement.