Sikke et brag af en fest i går hvor hele Kolding Kommunes erhvervsliv blev hyldet til Awardshowet.

Der var fuldt hus på Comwell Kolding i aftes, da der blev afholdt Awardshow.
Over 100 forskellige virksomheder havde sikret sig en billet og var klar til at hylde de 12 nominerede til de 4 priser. Aften blev skudt i gang med Copenhagen Drummers, der for alvor fik sat gang i Awardshowet.

Herkulesprisen

Som en overraskelse blev Thomas C. Thulstrup tildelt HERCULES, den ultimative ærespris. Prisen gives til en person, der over en længere årrække har gjort en særlig indsats for Kolding. Valget faldt på Thomas, da han i 750 jubilæumsåret for Koldinghus, sammen med teamet på Koldinghus for alvor fik sat Kolding på både det nationale og internationale landkort. Han har formået at etablere et enormt netværk blandt lokale virksomheder og skabt en lokal stolthed over at have et Kongeslot beliggende i midtbyen.

Aftenens vindere

I løbet af aftenen blev der uddelt 4 priser - stort tillykke til alle vinderne.

Vinder af Årets Initiativpris 2018 – Volkerts Fylke
De andre nominerede i kategorien var KIF Fodbold i 1. division og Obama til Kolding.
Prisen blev sponsoreret af KRIFA Kolding.

Fra venstre: Rasmus Vemmelund og Jimmi Kristensen, Volkerts Fylke og Ole Drejer, KRIFA. Fotograf: Frank Cilius.

Vinder af Årets Iværksætterpris 2018 – Gro-Lys

De andre nominerede i kategorien var FirstGrade og Webstarters.
Prisen blev sponsoreret af Den Sociale Kapitalfond.

Morten Bjørn Hansen, Gro-Lys teamet og Lars Janick Johansen fra Den Sociale Kapitalfond. Fotograf: Frank Cilius

Vinder af Årets Turismevirksomhed 2018 – Ocean Adventures

De andre nominerede i kategorien var City Kolding og Magtens Smykker.
Prisen blev sponsoreret af Novasol.

Vinder af Årets Turismevirksomhed 2018 - Ocean Adventures. Fotograf: Frank Cilius.

Vinder af Årets Virksomhed 2018 – Georg Jensen Damask

De andre nominerede i kategorien var Easyfood og ISOVER.
Prisen blev sponsoreret af Danske Bank.

Morten Bjørn Hansen, Peter Hulweg Christiansen og Niels Mortensen fra Danske Bank. Fotograf: Frank Cilius.

Galleri fra dagen

Social wall fra Award'19

Andre nyheder

3D print i metal og farve

Endnu en 3D-printer har fundet sin vej til NEXTTECH, 3D printcentret der har til huse i kælderen på IBC i Kolding. I februar blev en metalprinter taget i brug, nu gælder det den banebrydende 3D farveprinter HP MJF 580.

Portræt af en indlægsholder

Cirkulær økonomi, bæredygtighed, social ansvarlighed og FNs verdensmål er noget der fylder mere og mere i vores hverdag og ikke mindst hos virksomhederne.

Tjek virksomhedernes velfærdsaftryk

I Danmark bidrager virksomhederne og deres medarbejdere med 550 mia. kr. om året til vores fælles velfærd gennem skatter og afgifter. Det er mere end halvdelen af alle de penge, det offentlige årligt bruger på at holde samfundet i gang. Dansk Industri har lavet en undersøgelse, der viser, hvor meget hver enkelt kommune bidrager med.

Tag kollegaerne med til Frank Hvam

Sæt allerede nu kryds i kalenderen onsdag d. 30. oktober, hvor Foreningen Business Kolding, Kolding Turistforening og Kolding Handelsråd inviterer til årets Efterårsarrangement.