NaturErhvervsstyrelsen rykker 55 arbejdspladser til Kolding.

Styrelsen samler til september sine aktiviteter i Kolding. I dag har NaturErhvervsstyrelsen afdelinger i Vejen, Fredericia og Esbjerg, og det er disse tre afdelinger, der nu rykkes til Kolding. Besparelser på driften, et bedre fagligt miljø samt en placering tæt på motorvejene er gevinsterne.

For kort tid siden meddelte Blåvand Bolcher, at de også rykker til Kolding på grund af den tætte motorvejsplacering. Her drejer det sig om ca. 35 arbejdspladser. Og i denne uge flyttede Vattenfall 70 medarbejdere til Kolding.

- Vi kan mærke en stor interesse for at komme til Kolding, og så tyder det også, på at vores Erhvervsstrategi slår igennem nu. Vi har i Business Kolding et rigtig godt samarbejde med både borgmesteren og By og Udvikling. Når alle arbejder sammen mod samme mål, kan vi lettere høste resultaterne, siger Tove Gæmelke, Erhvervsdirektør i Business Kolding.

Andre nyheder

Kickstart din virksomhed

Kickstarter vækstforløbet henvender sig til virksomheder i Kolding Kommune, der ønsker at arbejde med dobbelt bundlinje, dvs. vækst i omsætning/indtjening og øget fokus på at være en socialt ansvarlig virksomhed.

Smag på Kolding - tak for sidst!

Foreningen Business Kolding vil gerne takke for det store fremmøde og engagement til sommerarrangementet, der blev afholdt torsdag eftermiddag hos Volkerts Fylke.

Koldings mangfoldige erhvervsliv

Business Koldings adm. direktør, Morten Bjørn Hansen, vil hver måned skrive en klumme i Ugeavisen. Denne måneds klumme omhandler Koldings mangfoldige erhvervsliv.

Comwell udvider i Kolding

Comwell ønsker at sikre sin position i Kolding og Trekantområdet med et konferencehotel, som er opdateret, og som kan tilbyde nye fantastiske rammer for møder, udstillinger, konferencer og kongresser og være et samlingspunkt for erhvervslivet, turisme, events og arrangementer.