NaturErhvervsstyrelsen rykker 55 arbejdspladser til Kolding.

Styrelsen samler til september sine aktiviteter i Kolding. I dag har NaturErhvervsstyrelsen afdelinger i Vejen, Fredericia og Esbjerg, og det er disse tre afdelinger, der nu rykkes til Kolding. Besparelser på driften, et bedre fagligt miljø samt en placering tæt på motorvejene er gevinsterne.

For kort tid siden meddelte Blåvand Bolcher, at de også rykker til Kolding på grund af den tætte motorvejsplacering. Her drejer det sig om ca. 35 arbejdspladser. Og i denne uge flyttede Vattenfall 70 medarbejdere til Kolding.

- Vi kan mærke en stor interesse for at komme til Kolding, og så tyder det også, på at vores Erhvervsstrategi slår igennem nu. Vi har i Business Kolding et rigtig godt samarbejde med både borgmesteren og By og Udvikling. Når alle arbejder sammen mod samme mål, kan vi lettere høste resultaterne, siger Tove Gæmelke, Erhvervsdirektør i Business Kolding.

Andre nyheder

Tjek virksomhedernes velfærdsaftryk

I Danmark bidrager virksomhederne og deres medarbejdere med 550 mia. kr. om året til vores fælles velfærd gennem skatter og afgifter. Det er mere end halvdelen af alle de penge, det offentlige årligt bruger på at holde samfundet i gang. Dansk Industri har lavet en undersøgelse, der viser, hvor meget hver enkelt kommune bidrager med.

Tag kollegaerne med til Frank Hvam

Sæt allerede nu kryds i kalenderen onsdag d. 30. oktober, hvor Foreningen Business Kolding, Kolding Turistforening og Kolding Handelsråd inviterer til årets Efterårsarrangement.

Hold fokus på din kerneforretning

Morten Svankjærs Befree.dk var en succes fra begyndelsen. Virksomheden vækstede økonomisk, og der blev hentet en håndfuld ansatte ind. Efter en række gode år blev det dog nødvendigt for Morten at genfinde motivationen, og det betød, at han måtte tage nogle store og svære beslutninger.