Atlantis er navnet på nyt, dansk selskab i rejsebranchen. Bag selskabet står ejerkredsen bag det danske flyselskab DAT, der ligger i Vamdrup, og det tidligere Atlantis Rejser.

9. september 2021

Med etableringen af rejsebureauet Atlantis går flyselskabet DAT (Danish Air Transport) nu ind i rejsebranchen, som ejer af halvdelen af firmaet.

Direktør i DAT, Jesper Rungholm, forklarer her hvorfor, Atlantis var det oplagte valg for DAT:

- DAT står allerede på en bred og solid platform med ben i flere dele af flybranchen, og rejsebranchen er endnu et ben for os. Ved at være med ved bordet kan vi hjælpe med risikostyringen, som er et vigtigt parameter for at få succes i denne branche. DAT kan bidrage med meget i den forbindelse.

“Ved at være mindre, har vi nogle fordele i forhold til at være omstillingsparate, når det kræves”

Jesper Rungholm, DAT

DAT var et af de eneste flyselskaber, der kom ud af 2020 med et overskud pga. effektiv risikostyring.

Med Atlantis kan DAT udnytte deres flåde af fly bedre og udfylde huller i flyenes drift, og dermed også optimere egen drift.

Med samarbejdet konsoliderer Atlantis sig på et marked, der om noget, har været hårdt ramt af den verdensomspændende Covid-19-krise.

- Vi er et mindre, dansk familieejet selskab i modsætning til de store, tunge spillere i branchen, som selvfølgelig også har deres fordele. Ved at være mindre, har vi nogle fordele i forhold til at være omstillingsparate, når det kræves. Samtidig har DAT et rigtigt godt samarbejde lokalt med fagforeningerne, og her finder man altid en vej til at lykkedes med de planer, vi har, også selvom de bliver ændret med kort varsel – og det er en af vore forcer, understreger Jesper Rungholm.

Også Ibrahim Ramadan, medejer og direktør i det nye Atlantis, er glad for samarbejdet og det nye selskab:

“Med DAT vil Atlantis kunne tilbyde et spændende mix af de traditionelle og populære charterdestinationer og helt nye destinationer”

Ibrahim Ramadan, Atlantis

- Med DAT vil Atlantis kunne tilbyde et spændende mix af de traditionelle og populære charterdestinationer og helt nye destinationer, som vi kan beflyve med rutefly. Mulighederne med denne konstellation er mange.

Atlantis trækker på flere end 25 års erfaring på det danske rejsemarked som både rejseudbyder og flyselskab. Direktør Ibrahim Ramadan etablerede det tidligere Atlantis Rejser i 1994 og førte det frem til stor popularitet og flere forbrugerpriser. DAT flyver hvert år med 1 million passagerer og har en flåde, der består af mange forskellige typer passagerfly.

Atlantis lancerer samtidig en hjemmeside med en brugervenlig onlinebooking, både når det gælder individuelle rejser som charterrejser.

Fakta
  • Jesper Rungholm, der er en erfaren pilot, vil selv flyve ruten København-Hurghada d. 17. oktober 2021. Flyvningen vil være en afskedstur for en MD’er, der har været med Jesper Rungholm på mange spændende ture i verden, og er kendt som foldboldens foretrukne flyvemaskine. Undervejs på flyvningen vil Jesper Rungholm svare på spørgsmål fra gæsterne ombord.
  • Erfaring, kompetence og et højt serviceniveau er kerneværdier for Atlantis. Blandt andet vil Atlantis tilbyde sine gæster at flyve som en VIP på udvalgte charterruter med ekstra lækre comfort-sæder og specialmenu på flyvningen.
  • Atlantis vil tilbyde populære rejser til velkendte destinationer som Sharm el Sheikh og Hurghada. Derudover vil man i højsæsoner kunne tilbyde rutefly på udvalgte destinationer. Det vil også være muligt at sammensætte individuelle rejser med rutefly hos Atlantis.
  • Atlantis vil i første omgang flyve fra Københavns Lufthavn, men planlægger at flyve fra Aarhus Airport allerede næste år.
  • Atlantis har erhvervet sig alle digitale platforme fra det tidligere Atlantis Rejser og kan derfor findes på atlantisrejser.dk og @atlantisrejser på Instagram og Facebook.
  • Atlantis er medlem af Rejsegarantifonden i Danmark, nr. 3324.