Kolding-virksomheden FORM3 har netop lanceret Hello Office. En ny spiller på markedet for kontorindretning, som vil gøre det let og fleksibelt for virksomheder at få en attraktiv arkitekttegnet kontorindretning, uden at binde penge i designmøbler.

9. september 2021

Siden 2002 har Tommy Toft med sit arkitektstudie FORM3 haft succes med at hjælpe en lang række brands, der bl.a. tæller Marc by Marc Jacobs, A.P.C., Isabel Marant, Kate Spade, Day Birger et Mikkelsen og Sand Copenhagen, med at lave skræddersyede retail-indretninger. Nu vil han gøre en forskel for de virksomheder, der ikke er på udkig efter specialbyggede løsninger, men stadig ønsker arkitektens hjælp til at skabe et kontormiljø, der bidrager positivt til arbejdsglæde.

“Hvad hjælper det, at stolen er god, hvis de omgivelser, du sidder i, er totalt uinspirerende og dræner dine medarbejdere for energi?”

Tommy Toft, FORM3

- Det er en misforståelse, at trivsel alene handler om god akustik og ergonomiske møbler. For hvad hjælper det, at stolen er god, hvis de omgivelser, du sidder i, er totalt uinspirerende og dræner dine medarbejdere for energi? Vi skal trives, hvor vi arbejder, og arbejde hvor vi trives. Det er faktisk helt simpelt, siger Tommy Toft.

Hello Office adskiller sig fra andre virksomheder, der tilbyder leasing af kontormøbler, ved at de tilbyder deres kunder en arkitekttegnet indretning og skaber et fuldendt rum, der bidrager til at kommunikere virksomhedens DNA. Det vil sige en komplet indretning med alt hvad det indebærer af møbler, maling af vægge, gardiner, planter og vægdekorationer. Et fuldendt kontormiljø, der har æstetik, funktionalitet og atmosfære i fokus.

Kontorindretning med omtanke
For de fleste virksomheder er det stadig normen at købe de møbler ind, som de har behov for nu og her, men den norm ønsker Tommy Toft med Hello Office at udfordre ved at tilbyde en mere fleksibel løsning, der giver virksomhederne mulighed for at binde deres kapital i driften af deres virksomhed frem for i designermøbler.

“Vi tror på, at behovet for at lease kontorindretninger har en stor fremtid. Både af hensyn til virksomhedernes økonomi og vores fælles klode.”

Tommy Toft, FORM3

- Du leaser dine biler, kaffeautomaten, kopimaskinen, har telefoner på abonnement - og derfor tror vi hos Hello Office også på, at behovet for at lease kontorindretninger har en stor fremtid. Både af hensyn til virksomhedernes økonomi og vores fælles klode, fortæller Tommy Toft og fortsætter:

- Det gør det meget nemmere for virksomhederne at skalere op og ned i størrelse, når de ikke er gift med deres inventar - og så ønsker vi samtidig at tænke mere cirkulært og gøre op med “brug-og-smid-væk-kulturen”. Derfor er vores koncept bygget på, at hvert møbel og produkt, vi tager retur, omhyggeligt bliver vedligeholdt og renoveret for at forlænge levetiden. På den måde kan møblerne leve videre i en ny indretning og skabe værdi for en anden virksomhed.

Netop derfor tilbyder Hello Office et stort udvalg af designmøbler fra anerkendt brands som Muuto, HAY, &Tradition, Verpan og Floss, der nøje er udvalgt på baggrund af form, funktion, æstetik og ikke mindst kvalitet. Det er møbler, der er bygget til at holde i mange år.