En lille skare af Business Koldings medlemmer fik et foredrag i særklasse, da der onsdag i sidste uge blev afholdt Spar Nord Grand Prix i Kolding.

Her var der arrangeret et VIP fordrag med Tour de France rytteren, Jakob Fuglsang, der åbenhjertigt fortalte om både touren, træningen og sit private liv med cykling.

Efter foredraget kunne Business Kolding medlemmer stille spørgsmål til cykelrytteren, og det gav både overraskende svar og et smil på læben.

Jakob Fuglsang bor til dagligt i Luxembourg, men er der sjældent.

- Jeg har ca. 100 løb om året, og derudover er der også rejsedage, samt træningsaktiviteter i både Italien og på Tenerife, fortælte Jakob Fuglsang, der årligt kører 30.000 km på sine cykler. Alene Tour de France giver 4000 km i benene.

Efter foredraget var der cykelløb samt middag i VIP teltet.

Andre nyheder

3D print i metal og farve

Endnu en 3D-printer har fundet sin vej til NEXTTECH, 3D printcentret der har til huse i kælderen på IBC i Kolding. I februar blev en metalprinter taget i brug, nu gælder det den banebrydende 3D farveprinter HP MJF 580.

Portræt af en indlægsholder

Cirkulær økonomi, bæredygtighed, social ansvarlighed og FNs verdensmål er noget der fylder mere og mere i vores hverdag og ikke mindst hos virksomhederne.

Tjek virksomhedernes velfærdsaftryk

I Danmark bidrager virksomhederne og deres medarbejdere med 550 mia. kr. om året til vores fælles velfærd gennem skatter og afgifter. Det er mere end halvdelen af alle de penge, det offentlige årligt bruger på at holde samfundet i gang. Dansk Industri har lavet en undersøgelse, der viser, hvor meget hver enkelt kommune bidrager med.

Tag kollegaerne med til Frank Hvam

Sæt allerede nu kryds i kalenderen onsdag d. 30. oktober, hvor Foreningen Business Kolding, Kolding Turistforening og Kolding Handelsråd inviterer til årets Efterårsarrangement.