Vores erhvervskonsulent Majbritt Lykke Sørensen er en af de kolleger, der har været ved Business Kolding i længst tid, og har der for en stor kontaktflade ud til virksomhederne. Hun har styr på vores GDPR, analyser og data – men har også et stort hjerte for sport.

22. september 2023

I løbet af en uge har Majbritt mange 1:1 møder med virksomheder, hvor hun sparrer med dem om deres forskellige udfordringer. Der ud over elsker hun at lave netværk, der udspringer af sport, da det altid viser en anden side af det professionelle menneske.

Hun er en af initiativtagerne bag vores løbenetværk, der mødes hver torsdag morgen. Men hun er også med i både padel- og tennisnetværket.

“En lørdag eller søndag, kan jeg også sagtens være at finde i Sydbank Arena eller på fodboldstadion, som vært for vores netværkstilbud i regi af disse.”

Majbritt Lykke Sørensen, Business Kolding

- En lørdag eller søndag, kan jeg også sagtens være at finde i Sydbank Arena eller på fodboldstadion, som vært for vores netværkstilbud i regi af disse, fortæller Majbrit.

Lad os blive ved netværk. Majbritt står nemlig også bag IT Kolding, der er et fagligt netværk for IT-virksomheder i Kolding Kommune, og hun afvikler løbende netværksarrangementer for dem.

Den 3. oktober løber efterårets business Lunch af stablen, et arrangement som Majbritt i efterhånden flere år har planlagt og afviklet i samarbejde med uddannelsesinstitutionerne. Her kan virksomheder møde de studerende til en slags matchmaking arrangement, med ønske om at finde en fremtidig praktikant eller studiemedhjælper.

“Jeg arbejder en del sammen med de videregående uddannelser, både omkring Business Lunch... og jeg faciliterer også på anden måde samarbejdet mellem de studerende og erhvervslivet.”

Majbritt Lykke Sørensen, Business Kolding

- Jeg arbejder en del sammen med de videregående uddannelser, både omkring Business Lunch, hvor der denne gang er 50 virksomheder tilmeldt, der alle gerne vil lave samarbejder med de studerende, og jeg faciliterer også på anden måde samarbejdet mellem de studerende og erhvervslivet, fortæller Majbritt.

Majbritt arbejder også for at tiltrække de tekniske uddannelser, så kommunens virksomheder kan få nemmere adgang til medarbejdere med en lang række efterspurgte kompetencer.

Business Kolding bruger sloganet ’kender, hjælper og samler’. Bag ’kender’ ligger både, at vi kender virksomhederne, og menneskene bag, personligt, men også at vi indsamler en masse data, for bedre at lære erhvervslivet at kende.

Sidst men ikke mindst er det også Majbritt, der arbejder med at søge EU-finansierede projekter, der på forskellig vis kan være med til at understøtte erhvervslivets udvikling.

Har du brug for sparring – eller vil du bare gerne med til håndbold- eller fodboldkamp, så tøv ikke med at tage fat i Majbritt.

For mere information, kontakt Majbritt

mls@businesskolding.dk