Denne uges profil er Jørgen Fuglsang Bruun, og han fortæller her om nogle af de opgaver han varetager hos Business Kolding. Du kan i de kommende uger møde vores erhvervskonsulenter, forretningsudviklere og administrative medarbejdere, der vil fortælle om, hvilke arbejdsopgaver der møder dem i løbet af en uge.

1. september 2023

Jørgen Fuglsang Bruun har været ansat ved Business Kolding i 8 år. Han blev i sin tid ansat til at lave en ny strategi til Foreningen Business Kolding samt implementeringen heraf. Foreningen Business Kolding er i dag Koldings største erhvervsnetværk, og tæller mere end 780 medlemmer. Efterfølgende blev han ansat som Erhvervskonsulent med fokus på vejledning og udvikling af lokale virksomheder.

“Jeg hjælper hovedsageligt vækstiværksættere og ejerledere inden for områderne finansiering, bæredygtighed, generationsskifte, bestyrelses- og advisory boards, udbud og indkøb, netværk og projekt medfinansiering.”

Jørgen Fuglsang Bruun, Business Kolding

- Jeg har mere end 300 møder om året med forskellige virksomheder, og meget af min tid går med 1:1 forretningsudvikling, forklarer Jørgen. Jeg hjælper hovedsageligt vækstiværksættere og ejerledere inden for områderne finansiering, bæredygtighed, generationsskifte, bestyrelses- og advisory boards, udbud og indkøb, netværk og projekt medfinansiering.

Jørgen har et stort netværk, og sammen med samarbejdspartnere holder han forskellige morgenmøder og events inden for specifikke områder.

- Jeg kan kun anbefale, at man holder øje med vores arrangementskalender. Det kan man jo eventuelt gøre via vores nyhedsbrev, som kommer ud hver fredag med nyheder og arrangementer. Det er en god mulighed for at holde sig opdateret, samt gøre brug af alle vores gratis services, efter behov

- Man kan desuden booke mig via hjemmesiden til forretningsudvikling. Her har jeg en fast dag om måneden til bæredygtig forretningsudvikling, samt udbud og indkøb. For sparring på andre områder kan man altid ringe eller sende en mail.

Ud over det daglige arbejde for Business Kolding, drifter Jørgen også et af vores tiltag, nemlig investeringsselskabet StartupBoost A/S, der understøtter udviklingen af vækst- og iværksættervirksomheder. Et selskab som flere lokale erhvervsfolk og investorer har skudt penge i.

“Vi udlåner op til kr. 250.000 og investerer op til kr. 400.000 pt. Der er ydet lån og investeringer til 16 lokale virksomheder på nuværende tidspunkt.”

Jørgen Fuglsang Bruun, Business Kolding

- Vi tilbyder investering og långivelse samt adgang til etablerede virksomheders ressourcer. Vi udlåner op til kr. 250.000 og investerer op til kr. 400.000 pt. Der er ydet lån og investeringer til 16 lokale virksomheder på nuværende tidspunkt. Vi har lige fået ny kapital ind via 3 nye investorer, så vi er klar til at kunne hjælpe endnu flere iværksættere, forklarer Jørgen, der gerne hører fra interesserede iværksættere.

Jørgen er også tilknyttet Kolding Kommunes Bæredygtighedssekretariat, som holder til i det ny Bæredygtighedshus på Kolding Bibliotek.

- Vi er lige flyttet ned på biblioteket, hvor vi arbejder på tværs af områder for at understøtte Kolding Kommunes strategi for bæredygtighed, hvor virksomhederne, som jeg repræsenterer, jo spiller en særdeles vigtig rolle. Hver tirsdag, frem til kl. 12 kan man kigge forbi til en snak, hvis man har lyst til det. Vi holder åbent hus til kulturnat hvor man kan kigge forbi og se vores nye udstilling.

Kontakt Jørgen hvis han skal hjælpe dig og din virksomhed

jfb@businesskolding.dk
Erhvervskonsulent