Selve titlen kan være med til at åbne døre for erhvervslivet.

Koldings borgmester, Jørn Pedersen modtog i dag et diplom og en vandrepokal, som det synlige bevis på at Kolding er udnævnt til Årets Europaby. Titlen kan desuden vise sig at blive et trumfkort i samarbejdet mellem udlandet og Koldings erhvervsliv.

” Det er en flot titel, som jeg også forventer vil kunne bruges aktivt. Vi kan bruge det i forbindelse med de EU projekter som Business Kolding er en del af, og så er det også en titel, der bliver lagt mærke til i vores samarbejde med andre EU lande og Eksportrådet, fortæller Erhvervschef, Jesper Vestergård Hansen.

Kolding modtager den ærefulde titel fordi Kolding har en international profil. Koldings kulturinstitutioner rækker ud over landegrænserne, Kolding har 900 udenlandske studerende, og så er Kolding et forbillede, når det gælder om at gøre EU og resten af verdenen nærværende i borgernes hverdag, lød begrundelsen fra Stine Bosse, der er formand for Europabevægelsen.

Prisen uddeles hvert andet år.

Borgmester Jørn Pedersen modtager prisen som Årets Europaby

Andre nyheder

Indstil din kandidat nu - AWARD´19

Du har nu mulighed for at indstille din kandidat til de forskellige priser, når der afholdes Awardshow den 28. februar 2019.

Indstilling til Årets Virksomhed 2018

Den 28. februar 2019 er der Awardshow, hvor Koldings erhvervsliv skal hyldes. Årets Virksomhed 2018 vil blive kåret og du har nu mulighed for at indstille din kandidat.

Indstilling til Årets Initiativpris 2018

Den 28. februar 2019 er der Awardshow, hvor Koldings erhvervsliv skal hyldes. Årets Initiativpris 2018 vil blive kåret og du har nu mulighed for at indstille din kandidat.

Indstilling til Årets Turisme Virksomhed 2018

Den 28. februar 2019 er der Awardshow, hvor Koldings erhvervsliv skal hyldes. Årets Turisme Virksomhed 2018 vil blive kåret og du har nu mulighed for at indstille din kandidat.