Selve titlen kan være med til at åbne døre for erhvervslivet.

Koldings borgmester, Jørn Pedersen modtog i dag et diplom og en vandrepokal, som det synlige bevis på at Kolding er udnævnt til Årets Europaby. Titlen kan desuden vise sig at blive et trumfkort i samarbejdet mellem udlandet og Koldings erhvervsliv.

” Det er en flot titel, som jeg også forventer vil kunne bruges aktivt. Vi kan bruge det i forbindelse med de EU projekter som Business Kolding er en del af, og så er det også en titel, der bliver lagt mærke til i vores samarbejde med andre EU lande og Eksportrådet, fortæller Erhvervschef, Jesper Vestergård Hansen.

Kolding modtager den ærefulde titel fordi Kolding har en international profil. Koldings kulturinstitutioner rækker ud over landegrænserne, Kolding har 900 udenlandske studerende, og så er Kolding et forbillede, når det gælder om at gøre EU og resten af verdenen nærværende i borgernes hverdag, lød begrundelsen fra Stine Bosse, der er formand for Europabevægelsen.

Prisen uddeles hvert andet år.

Borgmester Jørn Pedersen modtager prisen som Årets Europaby

Andre nyheder

AWARD´18 - indstil din kandidat nu

Har du et bud på, hvem der skal være Årets Virksomhed i Kolding, og kender du en iværksætter, der har sparket sin virksomhed ud over rampen. Du har måske en ide om hvem der fortjener at få prisen som Årets Turist Virksomhed eller hvem der skal løbe med Initiativprisen?

Stor opbakning til Efterårsarrangementet

Godt 800 havde sikret sig billet, da Business Kolding torsdag afholdte det store Efterårsarrangement, hvor Claus Meyer & Lars Hjortshøj stod for underholdningen.