Selve titlen kan være med til at åbne døre for erhvervslivet.

Koldings borgmester, Jørn Pedersen modtog i dag et diplom og en vandrepokal, som det synlige bevis på at Kolding er udnævnt til Årets Europaby. Titlen kan desuden vise sig at blive et trumfkort i samarbejdet mellem udlandet og Koldings erhvervsliv.

” Det er en flot titel, som jeg også forventer vil kunne bruges aktivt. Vi kan bruge det i forbindelse med de EU projekter som Business Kolding er en del af, og så er det også en titel, der bliver lagt mærke til i vores samarbejde med andre EU lande og Eksportrådet, fortæller Erhvervschef, Jesper Vestergård Hansen.

Kolding modtager den ærefulde titel fordi Kolding har en international profil. Koldings kulturinstitutioner rækker ud over landegrænserne, Kolding har 900 udenlandske studerende, og så er Kolding et forbillede, når det gælder om at gøre EU og resten af verdenen nærværende i borgernes hverdag, lød begrundelsen fra Stine Bosse, der er formand for Europabevægelsen.

Prisen uddeles hvert andet år.

Borgmester Jørn Pedersen modtager prisen som Årets Europaby

Andre nyheder

Alle taber i en skilsmisse

Business Koldings adm. direktør, Morten Bjørn Hansen, skriver hver måned en klumme i Ugeavisen. Denne gang er der fokus på Brexit.

Ocean Adventures: Det er for VILDT

Det er nu to uger siden Foreningen Business Kolding afholdt Awardshow. Vi har derfor kontaktet Martin Pedersen fra Ocean Adventures, der – meget overraskende – vandt i kategorien Årets Turismevirksomhed.