Selve titlen kan være med til at åbne døre for erhvervslivet.

Koldings borgmester, Jørn Pedersen modtog i dag et diplom og en vandrepokal, som det synlige bevis på at Kolding er udnævnt til Årets Europaby. Titlen kan desuden vise sig at blive et trumfkort i samarbejdet mellem udlandet og Koldings erhvervsliv.

” Det er en flot titel, som jeg også forventer vil kunne bruges aktivt. Vi kan bruge det i forbindelse med de EU projekter som Business Kolding er en del af, og så er det også en titel, der bliver lagt mærke til i vores samarbejde med andre EU lande og Eksportrådet, fortæller Erhvervschef, Jesper Vestergård Hansen.

Kolding modtager den ærefulde titel fordi Kolding har en international profil. Koldings kulturinstitutioner rækker ud over landegrænserne, Kolding har 900 udenlandske studerende, og så er Kolding et forbillede, når det gælder om at gøre EU og resten af verdenen nærværende i borgernes hverdag, lød begrundelsen fra Stine Bosse, der er formand for Europabevægelsen.

Prisen uddeles hvert andet år.

Borgmester Jørn Pedersen modtager prisen som Årets Europaby

Andre nyheder

Lad os stå sammen om Kolding

Business Koldings adm. direktør, Morten Bjørn Hansen, vil hver måned skrive en klumme i Ugeavisen.

Når virksomheden brænder

Hvad gør man, når det hele brænder? Sådan bogstaveligt talt. For Carsten Noer blev det pludselig det helt store spørgsmål, da hans virksomhed Noerlak i Vamdrup brændte ned d. 18. juni. En opringning fra Business Kolding gjorde dog det hele lidt nemmere.

Kickstart din virksomhed

Kickstarter vækstforløbet henvender sig til virksomheder i Kolding Kommune, der ønsker at arbejde med dobbelt bundlinje, dvs. vækst i omsætning/indtjening og øget fokus på at være en socialt ansvarlig virksomhed.