Selve titlen kan være med til at åbne døre for erhvervslivet.

Koldings borgmester, Jørn Pedersen modtog i dag et diplom og en vandrepokal, som det synlige bevis på at Kolding er udnævnt til Årets Europaby. Titlen kan desuden vise sig at blive et trumfkort i samarbejdet mellem udlandet og Koldings erhvervsliv.

” Det er en flot titel, som jeg også forventer vil kunne bruges aktivt. Vi kan bruge det i forbindelse med de EU projekter som Business Kolding er en del af, og så er det også en titel, der bliver lagt mærke til i vores samarbejde med andre EU lande og Eksportrådet, fortæller Erhvervschef, Jesper Vestergård Hansen.

Kolding modtager den ærefulde titel fordi Kolding har en international profil. Koldings kulturinstitutioner rækker ud over landegrænserne, Kolding har 900 udenlandske studerende, og så er Kolding et forbillede, når det gælder om at gøre EU og resten af verdenen nærværende i borgernes hverdag, lød begrundelsen fra Stine Bosse, der er formand for Europabevægelsen.

Prisen uddeles hvert andet år.

Borgmester Jørn Pedersen modtager prisen som Årets Europaby

Andre nyheder

Flot pris til Koldingvirksomhed

Beckhoff Automation ApS har netop vundet prisen German Company of the Year 2019. Samtidig har de taget første spadestik til et nyt domicil på 1500 m2, der bliver teknologisk velforsynet med deres egne produkter – og dermed kommer til at fungere som et levende showroom for kunderne.

Et liv med salg, marketing og kommunikation

Når man sidder og snakker med Thomas Hjortshøj, beboer i Pakhuset, får man hurtigt det indtryk, at dét man ikke kan – det kan man lære. I hvert fald har han prøvet rigtig meget – og de seneste 20 år som selvstændig.