Ved du hvor digital din virksomhed er, ellers kan du få det kortlagt ganske gratis.

I en travl hverdag kan det dog knibe med for alvor at få tænkt de digitale muligheder ind i forhold til virksomhedens udvikling. For mange virksomheder kan anvendelse af digitale teknologier derfor give nye forretningsmuligheder.

gådigital.dk kan du derfor hurtigt få et online overblik over hvordan din virksomhed er rustet. På baggrund af cirka 30 spørgsmål får du en vurdering af, hvor god din virksomhed er til at udnytte mulighederne inden for digitalisering - fx mobile teknologier, sociale medier og webteknologier. Du kan samtidig se, hvordan I klarer jer i forhold til andre virksomheder med samme størrelse og inden for samme branche. Det tager cirka en halv time at besvare spørgsmålene.

Det er gratis at bruge NBI-værktøjet. Du kan vælge at dele rapporten om din virksomhed med en IT-leverandør eller rådgiver fra NBI’s brede kreds af partnere med henblik på at få sparring om, hvordan du kan komme videre. Men det er helt op til dig, om du vil gøre brug af denne mulighed.

Kampagnen gådigital.dk er blevet til i et samarbejde mellem Erhvervsstyrelsen og toneangivende erhvervsorganisationer i transportbranchen og handelsbranchen.

Kampagnen har til formål at:

• Fremme en bred forståelse af de muligheder, der ligger i digitalisering, samt hvorfor det er nødvendigt for den enkelte virksomhed at have fokus på en øget anvendelse af IT

• Bistå virksomhederne i forhold til konkret at igangsætte digitaliseringsprojekter

• Nedbryde barrierer, som virksomhederne oplever i forhold til at øge deres digitalisering

Andre nyheder

3D print i metal og farve

Endnu en 3D-printer har fundet sin vej til NEXTTECH, 3D printcentret der har til huse i kælderen på IBC i Kolding. I februar blev en metalprinter taget i brug, nu gælder det den banebrydende 3D farveprinter HP MJF 580.

Portræt af en indlægsholder

Cirkulær økonomi, bæredygtighed, social ansvarlighed og FNs verdensmål er noget der fylder mere og mere i vores hverdag og ikke mindst hos virksomhederne.

Tjek virksomhedernes velfærdsaftryk

I Danmark bidrager virksomhederne og deres medarbejdere med 550 mia. kr. om året til vores fælles velfærd gennem skatter og afgifter. Det er mere end halvdelen af alle de penge, det offentlige årligt bruger på at holde samfundet i gang. Dansk Industri har lavet en undersøgelse, der viser, hvor meget hver enkelt kommune bidrager med.

Tag kollegaerne med til Frank Hvam

Sæt allerede nu kryds i kalenderen onsdag d. 30. oktober, hvor Foreningen Business Kolding, Kolding Turistforening og Kolding Handelsråd inviterer til årets Efterårsarrangement.