Ved du hvor digital din virksomhed er, ellers kan du få det kortlagt ganske gratis.

I en travl hverdag kan det dog knibe med for alvor at få tænkt de digitale muligheder ind i forhold til virksomhedens udvikling. For mange virksomheder kan anvendelse af digitale teknologier derfor give nye forretningsmuligheder.

gådigital.dk kan du derfor hurtigt få et online overblik over hvordan din virksomhed er rustet. På baggrund af cirka 30 spørgsmål får du en vurdering af, hvor god din virksomhed er til at udnytte mulighederne inden for digitalisering - fx mobile teknologier, sociale medier og webteknologier. Du kan samtidig se, hvordan I klarer jer i forhold til andre virksomheder med samme størrelse og inden for samme branche. Det tager cirka en halv time at besvare spørgsmålene.

Det er gratis at bruge NBI-værktøjet. Du kan vælge at dele rapporten om din virksomhed med en IT-leverandør eller rådgiver fra NBI’s brede kreds af partnere med henblik på at få sparring om, hvordan du kan komme videre. Men det er helt op til dig, om du vil gøre brug af denne mulighed.

Kampagnen gådigital.dk er blevet til i et samarbejde mellem Erhvervsstyrelsen og toneangivende erhvervsorganisationer i transportbranchen og handelsbranchen.

Kampagnen har til formål at:

• Fremme en bred forståelse af de muligheder, der ligger i digitalisering, samt hvorfor det er nødvendigt for den enkelte virksomhed at have fokus på en øget anvendelse af IT

• Bistå virksomhederne i forhold til konkret at igangsætte digitaliseringsprojekter

• Nedbryde barrierer, som virksomhederne oplever i forhold til at øge deres digitalisering

Andre nyheder

Virksomhederne ser lyst på fremtiden

Koldings virksomheder er optimistiske, når det gælder den fremtidige vækst. Det viser den seneste konjunkturanalyse, som Business Kolding har udarbejdet i samarbejde med Dansk Erhvervsfremme, DEF.

Stor spørgelyst fra iværksættere

Op mod 70 interessenter var mødt op, da Business Kolding torsdag relancerede sin iværksætterstrategi. De var blandt andet repræsenteret ved det lokale erhvervsliv og iværksættere.