I foråret har uddannelsesinstitutioner på Campus Kolding indgået en aftale om at etablere en Hard-skills Station for alle studerende på campus. Her vil fokus være på at skabe et community, hvor studerende kan træne mere teknisk orienterede kompetencer, som vi netop oplever, at virksomhederne kalder på.

24. juni 2022

Uddannelsesinstitutionerne ønsker et stærkt samarbejde med relevante virksomheder, og den 22. juni tog videnspersonale fra hhv. IBA og SDU ud på en Hard-Skills Hike, for at møde nogle af de spændende It virksomheder som befinder sig lige omkring Campus Kolding.

Formålet er et ønske om at skabe bedre forståelse mellem vores lokale virksomheder og uddannelsesinstitutioner. Virksomhedsrepræsentanterne præsenterede kort deres virksomhed, samt hvilke områder de arbejder med, og hvilke kompetencer de har brug for at få dækket nu og i fremtiden.

Afslutningsvis blev konceptet ”Hard-Skills Station” præsenteret og deltagerne havde mulighed for at spørge ind og komme med forslag til hvordan konceptet kunne blive endnu bedre.

Der bliver drøn på Hard-Skills Station i efteråret 2022, hvor de deltagende studerende får mulighed for, sammen med nogle af Koldings IT-virksomheder, at arbejde med både Power BI, Automation og droner.

Virksomhederne får derfor mulighed for at spotte deres næste store medarbejdertalent i deres egen ”baghave”

Har du som teknisk virksomhed lyst til at byde ind til hard-skills fællesskabet med enten virksomhedsbesøg, case, oplægsholder, seminar, mentor eller andet, så vi i fællesskab kan få løfte de tekniske kompetencer hos fremtidens arbejdskraft, er du velkommen til at tage fat i Majbritt Lykke Sørensen

Virksomheder der deltog på Hiken:

Er du interesseret i Hard-Skills Station, så kan du kontakte Majbritt Lykke Sørensen:

mls@businesskolding.dk
Erhvervskonsulent