Syddanske Forskerforsker er med i Pakhus-projektet på havnen, der fra august omdannes til et innovationsmiljø for både etablerede virksomheder, iværksættere og studerende. Og erfaringerne andre steder fra er særdeles positive.

2015 bød nemlig på vækst på flere fronter for de 120 virksomheder i Syddanske Forskerparkers fire afdelinger. 70 % har oplevet vækst, 67 % lancerede nye produkter, og tilfredshedsgraden er næsten lig 100 procent.

”Vi føler et medansvar for vores virksomheder, og derfor spørger vi til deres væksttal, forventninger, og hvad det betyder at være den del af fællesskabet i en forskerpark”, forklarer direktør Helle Thylkjær Henriksen. Fondens årlige undersøgelse af erhvervsklimaet blandt de virksomheder, der lejer sig ind i Syddanske Forskerparkers fire afdelinger viser, at syv ud af ti virksomheder oplever vækst.

Snart åbner de også en afdeling i Kolding, hvor virksomheder kan leje enten kontor eller skrivebord, og der er store forventninger til at væksten også vil ramme de koldingvirksomheder, der kobler sig på Pakhus-projektet. I alt 1800 kvm omdannes fra gammelt pakhus til innovationsmiljø, hvor også Business Kolding fremover får adresse.

Nye lejere til Kolding kan kontakte:
Helle Thylkjær Henriksen, Adm. Dir., Syddanske Forskerparker – tlf. 24 22 20 99 - heth@syddanskeforskerparker.dk

Andre nyheder

Tjek virksomhedernes velfærdsaftryk

I Danmark bidrager virksomhederne og deres medarbejdere med 550 mia. kr. om året til vores fælles velfærd gennem skatter og afgifter. Det er mere end halvdelen af alle de penge, det offentlige årligt bruger på at holde samfundet i gang. Dansk Industri har lavet en undersøgelse, der viser, hvor meget hver enkelt kommune bidrager med.

Tag kollegaerne med til Frank Hvam

Sæt allerede nu kryds i kalenderen onsdag d. 30. oktober, hvor Foreningen Business Kolding, Kolding Turistforening og Kolding Handelsråd inviterer til årets Efterårsarrangement.

Hold fokus på din kerneforretning

Morten Svankjærs Befree.dk var en succes fra begyndelsen. Virksomheden vækstede økonomisk, og der blev hentet en håndfuld ansatte ind. Efter en række gode år blev det dog nødvendigt for Morten at genfinde motivationen, og det betød, at han måtte tage nogle store og svære beslutninger.