Syddanske Forskerforsker er med i Pakhus-projektet på havnen, der fra august omdannes til et innovationsmiljø for både etablerede virksomheder, iværksættere og studerende. Og erfaringerne andre steder fra er særdeles positive.

2015 bød nemlig på vækst på flere fronter for de 120 virksomheder i Syddanske Forskerparkers fire afdelinger. 70 % har oplevet vækst, 67 % lancerede nye produkter, og tilfredshedsgraden er næsten lig 100 procent.

”Vi føler et medansvar for vores virksomheder, og derfor spørger vi til deres væksttal, forventninger, og hvad det betyder at være den del af fællesskabet i en forskerpark”, forklarer direktør Helle Thylkjær Henriksen. Fondens årlige undersøgelse af erhvervsklimaet blandt de virksomheder, der lejer sig ind i Syddanske Forskerparkers fire afdelinger viser, at syv ud af ti virksomheder oplever vækst.

Snart åbner de også en afdeling i Kolding, hvor virksomheder kan leje enten kontor eller skrivebord, og der er store forventninger til at væksten også vil ramme de koldingvirksomheder, der kobler sig på Pakhus-projektet. I alt 1800 kvm omdannes fra gammelt pakhus til innovationsmiljø, hvor også Business Kolding fremover får adresse.

Nye lejere til Kolding kan kontakte:
Helle Thylkjær Henriksen, Adm. Dir., Syddanske Forskerparker – tlf. 24 22 20 99 - heth@syddanskeforskerparker.dk

Andre nyheder

Hvem skal være Årets Koldingborger 2017?

Hvert år kåres en person som Årets Koldingborger. Vi leder efter en person, der har Kolding DNA i årene. Som er stolt af byen, og som er med til at profilere den uden for kommunegrænsen.

Jobdating en succes

Når ledige skal i job, giver det større gevinst at mødes ansigt til ansigt med en kommende arbejdsgiver. Det er erfaringerne, efter at Jobcenter Kolding og Business Kolding har holdt såkaldte ”Jobdatings”.