Mange har nemlig potentialet, - de bruger det bare ikke. Langt flere små og mellemstore virksomheder, skal kigge ud over landegrænsen, når de tænker forretning. Der er nemlig både penge og vækstmuligheder, hvis det gøres rigtigt.

Hos Business Kolding er der hjælp at hente, hvis din virksomhed vil have kortlagt potentialet. Og vi kommer også gerne på besøg til en snak om eksport.

- Vi kan vurdere virksomhedens eksportpotentiale. Det være sig både virksomhedsmæssigt, ledelsesmæssigt og kapacitetsmæssigt. Derudover har vi tæt kontakt til både Eksportrådet og ambassaderne, og kan tilbyde markedsanalyser og dataopsamling, inden de går i gang, fortæller Erhvervskonsulent Michael Ahring Petersen.

Eksportrampen er ikke så farlig
En af de virksomheder der netop har taget skridtet er BEFREE.DK / LOGOVATTEN.SE, der sælger Kildevand med logo til virksomheder. De er nu gået ind på det svenske marked, hvor de for nyligt har indgået et samarbejde med en salgspartner, der skal bistå salget i Sverige. Der investeres i messer & markedet angribes både BtB og på detail markedet. Efter knap 2 år med bank, revisor, selskabsstiftelse & diverse godkendelser på pantsiden er LOGOVATTEN.SE nu klar til endelig at gå i luften for alvor udtaler Direktør Morten Svankjær.

Den lille virksomhed er netop flyttet i nye lokaler på Nr. Bjertvej 67, I Kolding hvorfra de driver både forretningen med at sælge privatelabel kildevand, energidrik med og uden logo, samt storformat printløsninger / POS kampagner etc.

- Vi har nok været klar til eksport længe, men der har ikke været tid til det før nu. Nu hvor vi er kommet i gang, kan jeg godt tænke, at det var ærgerligt, at vi ikke gik i gang noget før, siger Morten Svankjær.

Han har allerede planer om at udvide eksporten til flere lande.

Se mere på: www.befree.dk | www.logovatten.se

Har du brug for hjælp?

Andre nyheder

Tjek virksomhedernes velfærdsaftryk

I Danmark bidrager virksomhederne og deres medarbejdere med 550 mia. kr. om året til vores fælles velfærd gennem skatter og afgifter. Det er mere end halvdelen af alle de penge, det offentlige årligt bruger på at holde samfundet i gang. Dansk Industri har lavet en undersøgelse, der viser, hvor meget hver enkelt kommune bidrager med.

Tag kollegaerne med til Frank Hvam

Sæt allerede nu kryds i kalenderen onsdag d. 30. oktober, hvor Foreningen Business Kolding, Kolding Turistforening og Kolding Handelsråd inviterer til årets Efterårsarrangement.

Hold fokus på din kerneforretning

Morten Svankjærs Befree.dk var en succes fra begyndelsen. Virksomheden vækstede økonomisk, og der blev hentet en håndfuld ansatte ind. Efter en række gode år blev det dog nødvendigt for Morten at genfinde motivationen, og det betød, at han måtte tage nogle store og svære beslutninger.