Mange har nemlig potentialet, - de bruger det bare ikke. Langt flere små og mellemstore virksomheder, skal kigge ud over landegrænsen, når de tænker forretning. Der er nemlig både penge og vækstmuligheder, hvis det gøres rigtigt.

Hos Business Kolding er der hjælp at hente, hvis din virksomhed vil have kortlagt potentialet. Og vi kommer også gerne på besøg til en snak om eksport.

- Vi kan vurdere virksomhedens eksportpotentiale. Det være sig både virksomhedsmæssigt, ledelsesmæssigt og kapacitetsmæssigt. Derudover har vi tæt kontakt til både Eksportrådet og ambassaderne, og kan tilbyde markedsanalyser og dataopsamling, inden de går i gang, fortæller Erhvervskonsulent Michael Ahring Petersen.

Eksportrampen er ikke så farlig
En af de virksomheder der netop har taget skridtet er BEFREE.DK / LOGOVATTEN.SE, der sælger Kildevand med logo til virksomheder. De er nu gået ind på det svenske marked, hvor de for nyligt har indgået et samarbejde med en salgspartner, der skal bistå salget i Sverige. Der investeres i messer & markedet angribes både BtB og på detail markedet. Efter knap 2 år med bank, revisor, selskabsstiftelse & diverse godkendelser på pantsiden er LOGOVATTEN.SE nu klar til endelig at gå i luften for alvor udtaler Direktør Morten Svankjær.

Den lille virksomhed er netop flyttet i nye lokaler på Nr. Bjertvej 67, I Kolding hvorfra de driver både forretningen med at sælge privatelabel kildevand, energidrik med og uden logo, samt storformat printløsninger / POS kampagner etc.

- Vi har nok været klar til eksport længe, men der har ikke været tid til det før nu. Nu hvor vi er kommet i gang, kan jeg godt tænke, at det var ærgerligt, at vi ikke gik i gang noget før, siger Morten Svankjær.

Han har allerede planer om at udvide eksporten til flere lande.

Se mere på: www.befree.dk | www.logovatten.se

Har du brug for hjælp?

Andre nyheder

Lokal erhvervsfremme skal ikke styres fra København

I ly af regeringens medieudspil præsenterede regeringens forenklingsudvalg forslag til en ny centraliseret erhvervsfremmestruktur, hvor kommunerne fuldstændigt vil miste indflydelse på, hvordan man tiltrækker virksomheder og hjælper virksomheder i lokalområdet.

Erhvervsledere tager ansvar for finansiering til næste generation af virksomheder

Som første sted i Danmark går lokale erhvervsledere i Kolding kommune sammen om at skabe finansiering til tidlige iværksættere, dvs. de ambitiøse og dygtige iværksættere med et godt forretningskoncept, men som ikke endnu er langt nok i udviklingen af deres forretning, til at de kan opnå finansiering hos de traditionelle finansieringskilder som bank og business angels.