Flere og flere steder smelter skoler og erhvervsliv sammen.

Senest har Munkevænget Skole haft stor succes med, at virksomheden Alfix adopterede skoleklasser, og lærte dem om erhvervslivet. Easyfood har også arrangementer for børnehaver og skoler. Og nu melder Kulturforum Würth sig også klar med en ny undervisningsform til eleverne.

Kulturforum Wurth har tilbudt 15 klasser et dagsforløb, hvor virksomheden stiller rammer og kunst til rådighed for undervisningen.

Forløbet skal få eleverne til at se kunsten med nye øjne, og lærerne har fået frit spil i forhold til hvilke fag, der inddrages i forløbet. I øjeblikket er det den tyske kunstner Karl Hurm, der pryder væggene hos Wurth.

- Wurth har altid haft den grundtanke, at vi skal vise samfundssind. Og vi har i forvejen haft gode erfaringer med at åbne op for kunsten, derfor glæder vi os over, at skolerne nu også viser interesse for at samarbejde, siger udstillingsleder, Vivi Haacke fra Kulturforum Wurth.

Hos Business Kolding roser man virksomhederne for at åbne dørene.

”Det er gode initiativer, der viser en af vejene til at få et større samarbejde mellem erhvervslivet og skoleverdenen – et samarbejde og et samspil, som generelt bør intensiveres, da det kan være med til at styrke børnenes evner til at være kreative, nysgerrige, problemløsende og foretagsomme, siger Lau Herborg, projektleder for Iværksætteri og Entreprenørskab hos Business Kolding.

Har din virksomhed også lyst til at invitere skoleklasser indenfor, så kontakt Lau Herborg.

Iværksætteri & Entreprenørskab

lh@businesskolding.dk
Projektleder for Iværksætteri og Entreprenørskab

Lau Herborg

Andre nyheder

AWARD´18 - indstil din kandidat nu

Har du et bud på, hvem der skal være Årets Virksomhed i Kolding, og kender du en iværksætter, der har sparket sin virksomhed ud over rampen. Du har måske en ide om hvem der fortjener at få prisen som Årets Turist Virksomhed eller hvem der skal løbe med Initiativprisen?

Stor opbakning til Efterårsarrangementet

Godt 800 havde sikret sig billet, da Business Kolding torsdag afholdte det store Efterårsarrangement, hvor Claus Meyer & Lars Hjortshøj stod for underholdningen.