Flere og flere steder smelter skoler og erhvervsliv sammen.

Senest har Munkevænget Skole haft stor succes med, at virksomheden Alfix adopterede skoleklasser, og lærte dem om erhvervslivet. Easyfood har også arrangementer for børnehaver og skoler. Og nu melder Kulturforum Würth sig også klar med en ny undervisningsform til eleverne.

Kulturforum Wurth har tilbudt 15 klasser et dagsforløb, hvor virksomheden stiller rammer og kunst til rådighed for undervisningen.

Forløbet skal få eleverne til at se kunsten med nye øjne, og lærerne har fået frit spil i forhold til hvilke fag, der inddrages i forløbet. I øjeblikket er det den tyske kunstner Karl Hurm, der pryder væggene hos Wurth.

- Wurth har altid haft den grundtanke, at vi skal vise samfundssind. Og vi har i forvejen haft gode erfaringer med at åbne op for kunsten, derfor glæder vi os over, at skolerne nu også viser interesse for at samarbejde, siger udstillingsleder, Vivi Haacke fra Kulturforum Wurth.

Hos Business Kolding roser man virksomhederne for at åbne dørene.

”Det er gode initiativer, der viser en af vejene til at få et større samarbejde mellem erhvervslivet og skoleverdenen – et samarbejde og et samspil, som generelt bør intensiveres, da det kan være med til at styrke børnenes evner til at være kreative, nysgerrige, problemløsende og foretagsomme, siger Lau Herborg, projektleder for Iværksætteri og Entreprenørskab hos Business Kolding.

Har din virksomhed også lyst til at invitere skoleklasser indenfor, så kontakt Lau Herborg.

Iværksætteri & Entreprenørskab

Andre nyheder

3D print i metal og farve

Endnu en 3D-printer har fundet sin vej til NEXTTECH, 3D printcentret der har til huse i kælderen på IBC i Kolding. I februar blev en metalprinter taget i brug, nu gælder det den banebrydende 3D farveprinter HP MJF 580.

Portræt af en indlægsholder

Cirkulær økonomi, bæredygtighed, social ansvarlighed og FNs verdensmål er noget der fylder mere og mere i vores hverdag og ikke mindst hos virksomhederne.

Tjek virksomhedernes velfærdsaftryk

I Danmark bidrager virksomhederne og deres medarbejdere med 550 mia. kr. om året til vores fælles velfærd gennem skatter og afgifter. Det er mere end halvdelen af alle de penge, det offentlige årligt bruger på at holde samfundet i gang. Dansk Industri har lavet en undersøgelse, der viser, hvor meget hver enkelt kommune bidrager med.

Tag kollegaerne med til Frank Hvam

Sæt allerede nu kryds i kalenderen onsdag d. 30. oktober, hvor Foreningen Business Kolding, Kolding Turistforening og Kolding Handelsråd inviterer til årets Efterårsarrangement.