250 erhvervsfolk var samlet for at networke. Og der var også tid til underholdning og aha-oplevelser.

Der var fyldt til bristepunktet, da Business Kolding i går afholdte det årligt tilbagevendende sommerarrangement.

Det var Carclub på Trianglen, der lagde lokaler til. Her sælger de eksklusive biler, så der var mange, der også lige nåede at sparke dæk, og dufte til læderindtræk.

På scenen gav forfatter og livstilskommentator, Mads Christensen en opsang til de fremmødte. De fik tips og tricks til god networking, og der blev også afholdt øvelser.

Derudover fortalte direktør hos restaurantkæden Flammen, Elias Tychsen om vejen fra restaurant til restaurantkæde. Han er ansat i en familievirksomhed og fortalte, at væksten ikke kun kommer fra det rigtige koncept, men at medarbejderkulturen er lige så bærende.

Til sidst kom Mads Steffensen og monopolet på banen. I panelet var Mads Christensen, Asger Aamund og lokale Trine Siig.

De skulle tage stilling til forskellige dilemmaer, som ”Må en chef have sex med sine ansatte” og ”Skal man sladre til chefen, hvis en kollega drikker”. Panelets deltagere havde spidset blyanten og var skarpe og underholdende. Og erhvervsmanden Asger Aamund kom også med råd til god ledelse.

- Man skal ansætte medarbejdere, der er dygtigere end en selv, hvis man skal udvikle sin forretning, lød rådet fra den kendte erhvervsmand.

Som afslutning var der overdådig middag leveret af Fole Høkerkro. Det er familien Sunddal, der også har startet Restaurant Flammen, der står bag kroen. Og her var maden ikke kun serveret for at mætte, men var tilsat et både æstetisk og smagsmæssigt tvist.

Andre nyheder

Tjek virksomhedernes velfærdsaftryk

I Danmark bidrager virksomhederne og deres medarbejdere med 550 mia. kr. om året til vores fælles velfærd gennem skatter og afgifter. Det er mere end halvdelen af alle de penge, det offentlige årligt bruger på at holde samfundet i gang. Dansk Industri har lavet en undersøgelse, der viser, hvor meget hver enkelt kommune bidrager med.

Tag kollegaerne med til Frank Hvam

Sæt allerede nu kryds i kalenderen onsdag d. 30. oktober, hvor Foreningen Business Kolding, Kolding Turistforening og Kolding Handelsråd inviterer til årets Efterårsarrangement.

Hold fokus på din kerneforretning

Morten Svankjærs Befree.dk var en succes fra begyndelsen. Virksomheden vækstede økonomisk, og der blev hentet en håndfuld ansatte ind. Efter en række gode år blev det dog nødvendigt for Morten at genfinde motivationen, og det betød, at han måtte tage nogle store og svære beslutninger.