Prime Cargos nye japanske ejere fra Mitsui-Soko Group var i dag på besøg i Kolding for at se nærmere på deres danske investering.

Borgmester, Jørn Petersen og Direktør for erhvervsudvikling, Business Kolding, Tove Gæmelke, tog godt imod dem og gav dem blandt andet en rundvisning på rådhuset.

Her ses Adm. direktør, Morten H. Nielsen sammen med repræsentanter fra Mitsui-Soko Group Mr. Takatoh og Mr. Ogawa og Lars-Ole Henriksen, der repræsenterede de tidligere ejere.

Prime Cargo har ud over Kolding kontorer i 57 byer i hele verden. Mitsui-Soko Group betalte i maj 290 millioner kroner for Prime Cargo.

Andre nyheder

Tjek virksomhedernes velfærdsaftryk

I Danmark bidrager virksomhederne og deres medarbejdere med 550 mia. kr. om året til vores fælles velfærd gennem skatter og afgifter. Det er mere end halvdelen af alle de penge, det offentlige årligt bruger på at holde samfundet i gang. Dansk Industri har lavet en undersøgelse, der viser, hvor meget hver enkelt kommune bidrager med.

Tag kollegaerne med til Frank Hvam

Sæt allerede nu kryds i kalenderen onsdag d. 30. oktober, hvor Foreningen Business Kolding, Kolding Turistforening og Kolding Handelsråd inviterer til årets Efterårsarrangement.

Hold fokus på din kerneforretning

Morten Svankjærs Befree.dk var en succes fra begyndelsen. Virksomheden vækstede økonomisk, og der blev hentet en håndfuld ansatte ind. Efter en række gode år blev det dog nødvendigt for Morten at genfinde motivationen, og det betød, at han måtte tage nogle store og svære beslutninger.