I januar blev Rose Skaarup Kristensen ansat i virksomhedspraktik hos Business Kolding. Det er sidenhen blevet forlænget til en stilling med løntilskud, så der er blevet god mulighed for at tilegne sig nye kompetencer.

30. marts 2023

Hos Business Kolding ansætter vi løbende praktikanter i samarbejde med Jobcenter Kolding, da vi gerne vil hjælpe ledige og især nyuddannede med at få kompetencer og erfaring fra en arbejdsplads, som de kan bruge, når de skal søge job. Ordningen sikrer samtidig, at vi løbende bliver udfordret på, hvorfor vi gør tingene som vi gør og får tilført ny viden til organisationen.

Vores seneste praktikant er Rose, der har en kandidatuddannelse i Designledelse på SDU i Kolding. Rose har også en bachelor i spansk-amerikanske studier, med tilvalg i marketing, branding og kommunikation, og valgte at flytte fra Odense til Kolding, da hun skulle i gang med sin kandidat på SDU Kolding.

“... typisk vil det være i en udviklingsfunktion eller en koordinerende rolle, fx som bindeled mellem designere og kunder, eller resten af organisationen, så man hele tiden sikrer et godt samspil.”

Rose Skaarup Kristensen, Business Kolding

- Designledelse kan åbne dørene til mange forskellige typer job, forklarer Rose, men typisk vil det være i en udviklingsfunktion eller en koordinerende rolle, fx som bindeled mellem designere og kunder, eller resten af organisationen, så man hele tiden sikrer et godt samspil.

Hos Business Kolding har Rose bragt både sine kreative og koordinerende kompetencer i spil, og løst en lang række forskellige opgaver.

- Det har været fedt at få lov til at lave grafisk materiale i InDesign til blandt andet Business Koldings Awardshow, fortæller Rose, der har flere kurser i programmet, men som nu også får udviklet sine kompetencer i praksis.

Der ud over har hun også deltaget i organisering, planlægning og afvikling af flere små og store arrangementer, og så laver hun opslag på de sociale medier, hvor hun bringer sine kreative, visuelle og kommunikations-kompetencer i spil.

“Det har været motiverende at have nogle kolleger at sparre med, og at der samtidig er plads til at lære – noget jeg også ønsker af min fremtidige arbejdsplads.”

Rose Skaarup Kristensen, Business Kolding

- Jeg har været glad for at være hos Business Kolding, hvor jeg har arbejdet med mange forskellige opgaver, men det har også givet mig et større netværk, og jeg har lært en del virksomheder at kende lokalt. Det har været motiverende at have nogle kolleger at sparre med, og at der samtidig er plads til at lære – noget jeg også ønsker af min fremtidige arbejdsplads.

Inden ansættelsen hos Business Kolding, var Rose ansat i et barselsvikariat som managementassistent hos den internationale eksportvirksomhed DSI Dantech, hvor ledelsessupport og administrative opgaver var en stor del af hverdagen. Rose har også tidligere været frivillig i Spinderihallerne i Vejle, hvor hun bl.a. har været med til at gennemføre Pap- og Papirfestivallen, og stod for koordinerende kontakt med kunstnere og udstillere, men også lavpraktiske opgaver, fx med at få opsat de mange værker i udstillingen.

“Jeg kunne godt tænke mig en stilling i event- eller kulturbranchen, hvor jeg både kan være med til at planlægge, koordinere og gennemføre forskellige projekter, men hvor jeg også både kan være kreativ og være hands-on.”

Rose Skaarup Kristensen, Business Kolding

- Jeg kunne godt tænke mig en stilling i event- eller kulturbranchen, hvor jeg både kan være med til at planlægge, koordinere og gennemføre forskellige projekter, men hvor jeg også både kan være kreativ og være hands-on. Det kunne også være i en større virksomhed eller en marketingafdeling, slutter Rose med et smil.

Vi har været rigtig glade for, at have Rose med ombord. Hun har naturligt flair for struktur og organisering, både skriftlig og visuel kommunikation, og er meget pligtopfyldende og arbejdsom. Samtidig er hun kreativ og går ikke af vejen for praktiske opgaver.

Har du lyst til at drikke en kop kaffe med Rose og høre mere om, hvad en kandidat i designledelse kan gøre for din virksomhed eller organisation, så tøv ikke med at række ud til Rose - hun vil være et scoop for de fleste arbejdspladser! Kontakt Rose på rokri@businesskolding.dk eller telefon 61278731. Vil du have en reference på Rose eller høre mere om, at tage praktikanter ind, kan du også skrive til Sekretariatschef Signe Madsen - simad@businesskolding.dk