Business Kolding vil lokke flere ingeniører til Kolding med en ny kampagne, der skal sætte fokus på Kolding og Trekantområdet som arbejdssted.

Tiltrækningskampagnen får sit startskud på tirsdag, hvor Business Kolding tager på den første af i alt fire messer og ”Karrieredage” for at tiltrække de ingeniørstuderende. Projektet har allerede bred opbakning fra erhvervslivet. Syv koldingvirksomheder og en virksomhed fra Middelfart er med i projektet, og de håber at få besat både jobs og praktikopslag. Men projektet ”Ingeniører til Trekantområdet” har flere tilbud end bare et arbejde eller en praktikplads.

De otte virksomheder der pt. er med i projektet er:

• Tresu
  • Dansk Fjernvarme
  • Teccluster
  • Blue Kolding
  • Alfa Laval
  • Dansk Miljørådgivning
  • Teknos
  • Fiberline

Business Kolding deltager ved følgende ”Karrieredage” og messer:

• 8. marts – Aalborg Universitet
  • 10. marts – Syddansk Universitet
  • 16.-17. marts – DTU Lyngby
  • 20. april – Praktik og Projektdag – Syddansk Universitet

”Vi vil gerne give dem et helt liv i Kolding. Vi tilbyder ikke kun et arbejde. Vi stiller f.eks. også unge ”makkere” til rådighed. De skal introducere de ingeniørstuderende til et socialt liv i byen, ligesom vi også har et erfarent mentorkorps klar til at hjælpe dem med det faglige”, fortæller projektleder hos Business Kolding, Morten Muriel Olsen.

Som baggrund for projektet har Business Kolding interviewet andre studerende om, hvordan det er at havne i en fremmed by, og hvad de har manglet. Ligesom ingeniørernes interesseorganisation IDA, DI, Trekantområdet og de universiteter, der udbyder ingeniøruddannelserne, har bakket op om projektet. Det har gjort, at der nu tilbydes en hel pakkeløsning omkring det at få et job eller en praktikplads på en virksomhed i Kolding. Oven i det er der lavet boligtilbud, så tilflytterne også kan få et sammenhold med de andre ingeniørstuderende, der flytter hertil.

”Ingeniørerne uddannes jo blandt andet fra Aalborg, Lyngby, Odense og Sønderborg, så hvis vi skal have dem til Kolding, så skal der være noget ekstra, og det synes jeg, vi har fået med det her projekt”, siger Morten Muriel Olsen.

Der er desuden lavet en hjemmeside www.ing2tre.dk, som samler præcis den information som de ingeniørstuderende har brug for. Målet for projektet er i første omgang at få ingeniørstuderende i praktik til Kolding pr. 1. september 2016.

Virksomheder, der ønsker at være med i projektet, kan stadig nå at komme med.

For yderligere information kontakt

Andre nyheder

Kickstart din virksomhed

Kickstarter vækstforløbet henvender sig til virksomheder i Kolding Kommune, der ønsker at arbejde med dobbelt bundlinje, dvs. vækst i omsætning/indtjening og øget fokus på at være en socialt ansvarlig virksomhed.

Smag på Kolding - tak for sidst!

Foreningen Business Kolding vil gerne takke for det store fremmøde og engagement til sommerarrangementet, der blev afholdt torsdag eftermiddag hos Volkerts Fylke.

Koldings mangfoldige erhvervsliv

Business Koldings adm. direktør, Morten Bjørn Hansen, vil hver måned skrive en klumme i Ugeavisen. Denne måneds klumme omhandler Koldings mangfoldige erhvervsliv.

Comwell udvider i Kolding

Comwell ønsker at sikre sin position i Kolding og Trekantområdet med et konferencehotel, som er opdateret, og som kan tilbyde nye fantastiske rammer for møder, udstillinger, konferencer og kongresser og være et samlingspunkt for erhvervslivet, turisme, events og arrangementer.