På Erhvervspraktikportalen kan skoleelever få hjælp til at finde deres praktikplads, så de kan afprøve det fag, de drømmer om efter skolen. I sidste uge havde Business Kolding selv fornøjelsen af at have en praktikant på besøg.

9. februar 2024
Tanja Marek

Marcus Munch er 15 år og går i 8. klasse på Kolding Friskole. I sin fritid elsker han at spille computer sammen med sine venner og hænge ud på ungdomsklubben, så det blev en noget anderledes uge, da skolebænken blev skiftet ud, og han fik lov til at følge forretningsudviklere og erhvervskonsulenter i en uge.

“...jeg fandt ud af, at de hjælper nye iværksættere, hvilket jeg syntes vil være megafedt og spændende, så jeg ansøgte om en praktikplads og var heldig, at jeg fik den.”

Marcus Munch, Praktikant

- Da jeg skulle vælge min praktikplads fandt jeg praktikportalen, og jeg tænkte: Hvem har lavet den? Og så fandt jeg ud af, at det var Business Kolding. Så gik jeg ind på deres hjemmeside, og jeg fandt ud af, at de hjælper nye iværksættere, hvilket jeg syntes vil være megafedt og spændende, så jeg ansøgte om en praktikplads og var heldig, at jeg fik den.

I løbet af ugen har Marcus været med til interne møder om både iværksætteri og forretningsudvikling. Han har været med Morten Bjørn Hansen og borgmesteren på virksomhedsbesøg hos både Procudan og European Wood Corporation, han har besøgt Bæredygtighedshuset og er blevet klogere på grøn omstilling, og så har han løst forskellige administrative opgaver.

- Min oplevelse af Business Kolding er, at det er en superfed arbejdsplads, fordi du får lov til at møde nye mennesker, møde iværksættere og få rundvisninger hos iværksætterne og andre virksomheder. Medarbejderne er søde og sjove, og jeg vil 100% anbefale det til andre der skal i praktik.

Erhvervspraktikportalen
Vil du også være med til at forme fremtidens medarbejdere, og er du ikke allerede en del af Erhvervspraktikportalen, så skynd dig at blive tilmeldt, så du også bliver fundet, når praktikanterne skal finde en praktikplads.