Humøret var højt og rammerne sat til en festlig aften, da Foreningen Business Kolding inviterede til det årlige Awardshow på Comwell Kolding, hvor Kolding Kommunes erhvervsliv blev hyldet.

Inden Awardshowet for alvor gik i gang indtog Borgmester Jørn Pedersen scenen for at uddele Herculesprisen – den ultimative ærespris, som gives til en person, der over en længere årrække har gjort en særlig indsats for Kolding.

Pierre Legarth bliver tildelt Herkulesprisen, fordi han i hele sit erhvervsmæssige virke har sat Kolding Kommune på landkortet, og skabt aktiviteter, som er til stor gavn for Kolding. Pierre Legarth har ydet og yder fortsat en hel ekstra ordinær indsats for at nå i mål med igangsatte initiativer. Han støtter også mange lokale projekter, som han brænder for. Pierre Legarth vil altid være den bedste, og kæmper målrettet for at være det.

Pierre Legarth - modtager af Herkulesprisen

De nominerede til Årets Initiativpris var de første på scenen. Her bestod feltet af tre stærke kandidater. Kolding Flisepudser Laug, Christiansfeld Vinfestival og Kristina Extreme Running. SMS afstemningen faldt ud til Kristina Extreme Runnings fordel, som løb med Årets Initiativpris 2017.

Hun har taget initiativ til 5 årlige løb i Kolding, og har som mål at lave Kolding til en løbeby. Hun skaber ikke bare løb – hun skaber events. Kristina har ikke planer om at gøre alle folk til ekstremløbere, men ønsker at få folk i gang med at gå eller løbe. Hun var ikke selv tilstede til at modtage prisen, da hun er ved at prøve at slå verdensrekorden. Hun vil løbe fra foden til toppen af Kilimanjaro, en vanskelig tur på 31 km og i 4000 højdemeter.

Henrik Taarsted modtog Årets Initiativpris på vegne af kæresten Kristina Schou Madsen

De nominerede til Årets Iværksætter 2017 var European Wood Corporation, Ecooking og Felius Design. Et stærkt felt, hvor Ecooking med Tina Søgaard i spidsen løb med prisen som Årets Iværksætter 2017.

Hun har skabt arbejdspladser og sat Kolding på verdenskortet.Har siden sidste år fordoblet virksomhedens omsætning, hvor udviklingen er gået hurtig og produkterne sælges nu i 20 lande.

Årets Iværksætter 2017 blev Ecooking med Tina Søgaard i spidsen

Koldinghus, Tobbers og Harteværket var i tæt kapløb om prisen til Årets Turisme Virksomhed.  Det var dog Koldinghus, der trak det længste strå og løb med sejren.

I 2018 har Koldinghus 750 års jubilæum og står de overfor deres største satsning nogensinde med udstillingen Magtens Smykker. Koldinghus har en stor andel i tiltrækningen af gæster og målet er at få endnu flere til Kolding.

Thomas Thulstrup modtog prisen til Koldinghus

Aller Aqua, Mos Mosh og Lowenco var nomineret til aftenens sidste pris. Her løb Mos Mosh af med sejren, som Årets Virksomhed 2017.

Mos Mosh har for alvor slået sig fast som et internationalt modefirma med mid to high-end fashion på hylderne og med rødderne solidt plantet i Kolding.

Mos Mosh løb med prisen som Årets Virksomhed 2017
Foruden de fire priser, så fik publikum også mulighed for at vinde Publikumsprisen fra Lidl

Tak til alle der deltog i årets Awardshow og var med til at gøre det til en festlig aften!

Se billeder fra den røde løber her og se galleri for hele Awardshowet her

Andre nyheder

Når virksomheden brænder

Hvad gør man, når det hele brænder? Sådan bogstaveligt talt. For Carsten Noer blev det pludselig det helt store spørgsmål, da hans virksomhed Noerlak i Vamdrup brændte ned d. 18. juni. En opringning fra Business Kolding gjorde dog det hele lidt nemmere.

Kickstart din virksomhed

Kickstarter vækstforløbet henvender sig til virksomheder i Kolding Kommune, der ønsker at arbejde med dobbelt bundlinje, dvs. vækst i omsætning/indtjening og øget fokus på at være en socialt ansvarlig virksomhed.

Smag på Kolding - tak for sidst!

Foreningen Business Kolding vil gerne takke for det store fremmøde og engagement til sommerarrangementet, der blev afholdt torsdag eftermiddag hos Volkerts Fylke.

Koldings mangfoldige erhvervsliv

Business Koldings adm. direktør, Morten Bjørn Hansen, vil hver måned skrive en klumme i Ugeavisen. Denne måneds klumme omhandler Koldings mangfoldige erhvervsliv.