For femte gang blev de nye iværksættere i Kolding Kommune inviteret til taffel.

80 nye virksomhedsejere var tirsdag aften til stede i byrådssalen, hvor Business Kolding og Koldings borgmester, Jørn Pedersen bød dem hjerteligt velkommen.

Arrangementet Koldings Helte, er efterhånden blevet en tradition. Hvert år inviterer Business Kolding de nyeste CVR numre på middag. Det foregår ved, at de først bydes velkommen af borgmesteren i byrådssalen, og derefter får en middag på Koldinghus.

- Vi vil godt hylde deres mod til at starte virksomhed, og så sætter vi selvfølgelig pris på, at de vælger at starte i Kolding. Vi ved, at iværksætterne hvert år genererer 450 nye arbejdspladser, så for byen er det også vigtigt, at vi får dem godt fra start, og at de får viden om de muligheder, vi har for at hjælpe dem, siger Adm. Direktør, Tommy Langhoff fra Business Kolding.

Koldings Helte samlet i byrådssalen

Ved arrangementet er der også tradition for at deltagerne skal have mindst 2 visitkort og forretningsaftaler med hjem. Og det lykkedes i udstrakt grad. Der blev nemlig skabt rigtig mange forbindelser ved gårsdagens heltearrangement.

Efterfølgende middag på Koldinghus

Andre nyheder

Tjek virksomhedernes velfærdsaftryk

I Danmark bidrager virksomhederne og deres medarbejdere med 550 mia. kr. om året til vores fælles velfærd gennem skatter og afgifter. Det er mere end halvdelen af alle de penge, det offentlige årligt bruger på at holde samfundet i gang. Dansk Industri har lavet en undersøgelse, der viser, hvor meget hver enkelt kommune bidrager med.

Tag kollegaerne med til Frank Hvam

Sæt allerede nu kryds i kalenderen onsdag d. 30. oktober, hvor Foreningen Business Kolding, Kolding Turistforening og Kolding Handelsråd inviterer til årets Efterårsarrangement.

Hold fokus på din kerneforretning

Morten Svankjærs Befree.dk var en succes fra begyndelsen. Virksomheden vækstede økonomisk, og der blev hentet en håndfuld ansatte ind. Efter en række gode år blev det dog nødvendigt for Morten at genfinde motivationen, og det betød, at han måtte tage nogle store og svære beslutninger.