Under Awardshow 2016 den 26. februar 2016 kåres Årets Iværksætter 2015, og du har nu mulighed for at indstille din kandidat.

Iværksætterprisen tildeles en eller flere personer, som har etableret eller overtaget en virksomhed i Kolding Kommune inden for de seneste tre kalenderår. I den forbindelse skal der være udvist et bemærkelsesværdigt engagement og initiativ i området. Vedkommende skal også være rollemodel for andre.

Ved udvælgelsen lægges vægt på både personlige og faktuelle kriterier.

Personlige: Utraditionel karrierevej – mønsterbryder – mange relationer – overskud til at hjælpe andre – har hjulpet andre til succes – særlig kreativ/innovativ – mod/vedholdenhed

Faktuelle: Vurdering af produktet/ydelsen (Best in class) – udvikling i omsætning – indtjening og antal ansatte – perspektiver for virksomheden.

Dommerpanel: Iværksætteriets Advisory Board bestående af: Casper Edens, Rene Piper Laursen, Annette Møller Therkelsen, Henrik Feld-Jakobsen, Ivan Tyrsted, Rikke Vestergaard, Morten Kirk Jensen, Amanda Adelborg Nielsen, Tommy Langhoff og Jakob Westphall.

Prisen uddeles under Awardshow 2016
Denne pris uddeles under årets Awardshow sammen med Årets Virksomhed 2015 og Årets Erhvervstalent 2015Awardshowet afholdes umiddelbart efter Foreningen Business Koldings Generalforsamling fredag den 26. februar 2016.

Seneste frist for indstilling er den 20. januar 2016!

Andre nyheder

Tjek virksomhedernes velfærdsaftryk

I Danmark bidrager virksomhederne og deres medarbejdere med 550 mia. kr. om året til vores fælles velfærd gennem skatter og afgifter. Det er mere end halvdelen af alle de penge, det offentlige årligt bruger på at holde samfundet i gang. Dansk Industri har lavet en undersøgelse, der viser, hvor meget hver enkelt kommune bidrager med.

Tag kollegaerne med til Frank Hvam

Sæt allerede nu kryds i kalenderen onsdag d. 30. oktober, hvor Foreningen Business Kolding, Kolding Turistforening og Kolding Handelsråd inviterer til årets Efterårsarrangement.

Hold fokus på din kerneforretning

Morten Svankjærs Befree.dk var en succes fra begyndelsen. Virksomheden vækstede økonomisk, og der blev hentet en håndfuld ansatte ind. Efter en række gode år blev det dog nødvendigt for Morten at genfinde motivationen, og det betød, at han måtte tage nogle store og svære beslutninger.