Under Awardshow 2016 den 26. februar 2016 kåres kåres Årets Erhvestalent 2015, og du har nu mulighed for at indstille din kandidat.

Prisen tildeles et talent under 40 år, der er ansat i en virksomhed lokaliseret i Kolding Kommune. Der er en stærk sammenhæng mellem virksomhedens mål og de potentialer talentet besidder. Talentet har engagement og vilje, og er villig til at gå den ekstra meter for at nå målene. Talentet er rollemodel for andre, og går forrest og efterlever virksomhedens værdier.

Ved udvælgelsen lægges vægt på følgende kriterier

• ”Strategisk fit” – der skal være en sammenhæng mellem fremtidige mål og de kompetencer talentet besidder.
  • Præstation – leverer forventede resultater og indsats
  • Rollemodel – efterlever værdier og går forrest
  • Engagement og vilje – villig til at gå den ekstra meter
  • Merpotentiale – kan udvikle sig

For at komme i betragtning skal der fremlægges et udbygget CV der redegør for konkrete resultater samt faglige og uddannelsesmæssige kompetencer. Begrundelser der redegør for talentets faglige forudsætninger, ledelsesmæssige evner og resultater. Der lægges afgørende vægt på anbefalinger fra nærmeste chef, en tidligere chef eller forretningsforbindelse.

Alle kan indstille kandidater til denne pris - ikke kun talentets chef.

Dommerpanel

• Morten H. Nielsen, Prime Cargo
  • Christian Hjermind, HjermindLink
  • Henrik Baadsgaard Jensen, IBA
  • Trine Siig, Real Relief
  • Tommy Langhoff, Adm. direktør, Business Kolding

Prisen uddeles under Awardshow 2016
Prisen uddeles under årets Awardshow sammen med priserne
Årets Virksomhed 2015 og Årets Iværksætter 2015. Awardshowet afholdes umiddelbart efter Foreningen Business Koldings Generalforsamling fredag den 26. februar 2016.

Seneste frist for indstilling er den 20. januar 2016!

Andre nyheder

Ny og bedre service til turisterne

Sommeren 2017 bliver første sæson med den nye Servicestrategi. Vi vil møde gæsterne på gaden, og hvor der er mange gæster samlet.

NEXTTECH har ansat visionær direktør

Det bliver koldingenseren, Hanne Thøgersen, der skal stå i spidsen for at bringe produktionsvirksomheder i front med at integrere additive manufacturing (AM) - ofte også kaldet 3D print. Hun kommer fra en stilling som leder af Indkøb og Category Management hos Orkla Foods, og tiltræder 1. august.