Carina Vindelbo er iværksætter, og for hende er målet med virksomheden sundhed. Carina sælger juice til både private og virksomheder, og har i opstarten fået stor hjælp af en mentor via Business Kolding.

1. december 2023

Carina er også uddannet jurist, men har nørdet i sundhed de seneste 5 år, og den viden hun har fået, vil hun gerne dele med andre. I virksomheden MPHO laver hun juicer baseret på grøntsager, og maks. 20% frugt.

“Jeg vil derfor gerne gøre det nemt at være sund, og jeg tænker, der må være andre, der har det lige som mig.”

Carina Vindelbo, MPHO

- Jeg har lavet en masse juice gennem de seneste år, fortæller Carina, men der var altid masser af rengøring, der tager tid. Jeg vil derfor gerne gøre det nemt at være sund, og jeg tænker, der må være andre, der har det lige som mig.

For lidt over et år siden googlede Carina ”hvordan starter man en virksomhed, og fandt der frem til Business Kolding. Det første møde var med en forretningsudvikler i Gratis Rådgivning. Her blev hun henvist til Annette Møller Terkelsen, der er mentor ved Business Kolding, og har stor erfaring med opstart af virksomhed inden for fødevarebranchen, og har selv startet både NORD Gourmet og Multifoods.

- Jeg blev henvist til Annette for at snakke sundhed, tilgængelighed og pris, forklarer Carina. Jeg var ikke kommet videre, hvis jeg ikke havde fået hjælp. For hvad skal man fokusere på? Det har været en kæmpe fordel at få sparring fra en mentor, der selv har prøvet at starte virksomhed.

“Jeg har fået en masse viden, og vi har sammen trykprøvet en lang række ideer.”

Carina Vindelbo, MPHO

- Jeg har fået en masse viden, og vi har sammen trykprøvet en lang række ideer. Jeg har mange ideer, men Annette har hjulpet mig med at holde fokus på, hvad der er den næste opgave. Hun har også hjulpet mig med at undersøge, hvad det koster at investere i maskiner, men lige nu går jeg med en løsning, hvor jeg får andre til at producere juicen, så jeg selv kan holde fokus på forretningsudviklingen.

Lige nu er der også et stort fokus i virksomheden på formidling – for at få flere med. Carina forsøger at nå ud med budskabet om, hvorfor det er så vigtigt at drikke juice hver dag. Hun var også med til Kulturnatten i Kolding midtby tilbage i september, og her var der stor interesse for produkterne.

Skal du med på juicebølgen og tanke energi til vinteren kan vi oplyse om, at der er vitaminer og mineraler fra omkring 500 g. grøntsager i en juice.