Hos Business Kolding har vi løbende praktikanter fra de videregående uddannelser. Senest ankomne er Frederik Skovbo Riis Carøe, der er 25 år og i gang med en Bachelor i Erhvervsøkonomi (HA.) – Digitalisering og Forretningsudvikling.

28. april 2023

Frederik skriver om sig selv og uddannelsen:

Jeg har valgt at tage en uddannelse i erhvervsøkonomi med fokus på digitalisering og forretningsudvikling, da den adskiller sig fra den generelle HA-uddannelse. Uddannelsen kombinerer generel erhvervsøkonomisk teori med linjespecifikke fag såsom "Marketing og sociale medier", "Digitalisering og forretningsmodeller" og "Digitaliseringsprojekt i virksomhed".

“I løbet af uddannelsen får jeg også kompetencer i at opdage og evaluere digitale muligheder og trusler, udvikle digitale strategier og forretningsmodeller samt at implementere digitalisering i virksomheder.”

Frederik Skovbo Riis Carøe, Business Kolding

I løbet af uddannelsen får jeg også kompetencer i at opdage og evaluere digitale muligheder og trusler, udvikle digitale strategier og forretningsmodeller samt at implementere digitalisering i virksomheder. Specialet betyder også, at der er et praktikforløb fra 2. semester til 6. semester, hvor vi studerende deltager i en værtsvirksomhed en dag om ugen, og for mig er det hos Business Kolding. Dette praktikforløb giver de studerende mulighed for at anvende den teoretiske viden i en praktisk sammenhæng og få erhvervserfaring i en virksomhed sideløbende med studierne på universitetet.

Før jeg startede på uddannelsen, har jeg haft erfaring med ledelse gennem et management trainee-forløb hos Salling Group. Derudover har jeg startet og drevet mit eget marketingagentur, hvor jeg har arbejdet med markedsføring, branding og kommunikation for forskellige kunder og virksomheder. Endelig har jeg også fungeret som køkkenchef hos Restaurant Flammen, hvor jeg havde ansvaret for driften af køkkenet og sammensætning af buffeter samt generel personaleledelse.

Jeg besluttede at søge om en praktikplads hos Business Kolding med henblik på at bidrage til at fremme erhvervslivet i Kolding, samtidig med at jeg kan udbygge mit netværk og anvende den teoretiske viden, jeg har erhvervet gennem min uddannelse, i en praktisk sammenhæng.