Medlemmerne af Business Kolding har stor indflydelse på det koldingensiske erhvervsliv. Det er nemlig deres indspark og konstruktive tilbagemeldinger, der bliver brugt, når nye initiativer sættes i søen.

16. august 2017

Sidste år gennemførte Business Kolding en konjunkturanalyse, og her svarede 56 % tilbage med både gode ideer og konkrete udfordringer. Og vi lytter!

Sidste år svarede 36 % at den største vækstbarriere er at skaffe kvalificeret arbejdskraft. Det er specielt tekniske kompetencer, der er mangel på. Business Kolding har sidenhen været fødselshjælper på 3D printcentret NEXTTECH, der skal gøre Kolding mere attraktivt for både ingeniører og tekniske forskere. Kolding har nu et miljø, der med tiden kan danne grundlaget for tiltrækning af flere tekniske uddannelser.

Desuden svarede 18 % af de adspurgte at mangel på kapital var en barriere for vækst, som især rammer iværksættere. Sammen med lokale erhvervsledere er Business Kolding derfor ved at skabe investeringsfonden Kolding Startup Boost, som kan kan bevilge lån og legater til lovende iværksættere. Vi har pt. nået 3.1 mio.kr. af de minimum 4 mio.kr., som skal rejses, for at fonden sættes endeligt i gang. Men der skal dog lidt flere investorer til, i form af virksomheder eller virksomhedsledere. Men arbejdet er i gang.

Så vi lytter, og vil gerne høre om Jeres udfordringer. I morgen modtager samtlige medlemmer af Business Kolding et nyt spørgeskema. Og vi kan igen i år love, at vi tager Jeres indspark alvorligt. Så hvis I svarer på det næste spørgeskema, som I inden længe modtager på link via mail, så lover vi at nærstudere svarene.

Lad os gøre Koldings erhvervsliv bedre, det gavner os alle sammen.

Brug din stemme.