Der er kommet nye regler om arbejdspladsbrugsanvisninger. Kravet om udarbejdelse af skriftlige arbejdspladsbrugsanvisninger blev ophævet pr. 1. juli 2019. Det betyder at der fra denne dato skal udarbejdes en kemisk APV.

Med de nye regler for kemisk APV flyttes fokus i lovgivningen fra det enkelte kemikalie, til de processer og arbejdsopgaver, der udføres på arbejdspladsen. Yderligere træder der fra 1. juli nye regler i kraft omkring mængden af krom 6 i luften i industrivirksomheder, hvilket kan betyde, at nogle virksomheder skal foretage ekstra foranstaltninger mod det kræftfremkaldende stof. Kom og hør Muraleetharan Balasubramaniam fra Arbejdstilsynet fortælle hvad det kan komme til at betyde for din virksomhed rent praktisk, og få svar på de spørgsmål, som du eventuelt har.

Arrangementet er specielt målrettet små og mellemstore produktions- og industrivirksomheder. Har du specifikke spørgsmål, som du gerne vil have svar på dagen, så er du hjertelig velkommen til at skrive til Muraleetharan på mailadressen muba@at.dk. Der er også mulighed for at få en-til-en sparing efter arrangementet.

Program
7.45

Tjek ind og morgenkaffe/te + rundstykke

8.00

Hvordan håndterer du bedst de nye regler for kemisk APV
v/ Muraleetharan Balasubramaniam Arbejdstilsynet Tilsynscenter Syd

8.40

De kommende regler for krom i luft
v/ Muraleetharan Balasubramaniam Arbejdstilsynet Tilsynscenter Syd

9.20

Spørgsmål/dialog omkring de nye regler

9.30

En-til-en sparing

18. marts 2020
kl. 07:45 - 09:30
Pakhuset
Bornholm
Sdr. Havnegade 7
6000 Kolding
Gratis

Arrangementet er afholdt.

Lars Bo Frederiksen
lbf@businesskolding.dk
+45 4110 4106
Sidste tilmelding den 16. marts 2020