Bliv klogere på hvilke krav du som leverandør kan forvente fra dine kunder, som skal lave ESG-afrapportering og hvilken lovgivning, der er på vej og hvornår. På morgenmødet bliver der også mulighed for at høre hvilke fordele der er for din virksomhed ved at lave et ESG-regnskab og hvilke støttemuligheder der findes både lokalt og nationalt.

Oplægsholdere

Inger Bygum, som er Global Sourcing & Sustainability Manager hos Alfa Laval, har arbejdet med bæredygtighed hos virksomhedens underleverandører og kunder i 3 år. Inger giver et indblik i hvilke krav Alfa Laval stiller til deres underleverandører fx ift. materialevalg af pakkematerialer, så de fortsat kan være leverandører til virksomheden.

Harald Karlsen fra Harald Karlsen Rådgivning giver en indflyvning til nuværende lovgivning, samt forventningerne til hvad den kommende lovgivning stiller af krav til til SMV'er.

Mads Christensen, Sustainable Development Coordinator fra GreenTec, fortæller om hvordan økonomi og branding kan være drivkraften bag arbejdet med den grønne omstilling. Mads giver dig konkrete eksempler og erfaringer fra virksomhedens første ESG-rapport og projektstyringen ifm. hermed.

Afslutningsvis kan du høre hvilke tilskudsmuligheder, der findes til grøn omstilling, når projektleder Peter Lind fra Erhvervshus Sydjylland giver dig seneste nyt om finansiering.

Program
07:45

Kaffe og netværk

08:00

Sustainability, generelle principper og guidelines
v/ Inger Bygum, Alfa Laval

08:25

Nuværende og kommende lovgivning 
v/ Harald Karlsen, Harald Karlsen Rådgivning

08:50

Drivkraften bag den grønne omstilling
v/ Mads Christensen, GreenTec

09:15

Tilskudsmuligheder
v/ Peter Lind, Erhvervshus Sydjylland

09:40

Spørgsmål

09:45

Tak for i dag

Tilmelding

Ja, jeg accepterer betingelserne.

Håndtering af persondata i Business Kolding

Ved tilmelding, accepterer du samtidig, at Business Kolding (dataansvarlig) behandler dine indtastede data i tråd med persondataloven, og på nedenstående betingelser:

  • Dine indtastede oplysninger overføres og gemmes i Business Koldings interne IT-systemer
  • Oplysningerne indsamles og behandles ifm. arrangementshåndtering og efterfølgende erhvervsservice til den pågældende virksomhed
  • Oplysningerne gemmes i min. 5 år efter arrangementet, jfr. gældende lovgivning, herunder regnskabsloven
  • Eventuelle deltagerlister (navn og virksomhed) kan distribueres til arrangementets deltagere, samt oplægsholdere
  • Ved nogle arrangementer vil der blive taget billeder og video, som bruges ifm. medie- og presseomtale, og på Business Koldings hjemmeside og sociale medier
  • Oplysningerne behandles udelukkende af medarbejderne hos Business Kolding og videresælges ikke til tredjepart
  • Du har iflg. persondataforordningen ret til indsigt, sletning eller blokering af registrerede data eller indsigelse, og berigtigelse af oplysninger, der er urigtige, vildledende eller på lignende måde er behandlet i strid med lovgivningen
  • Du kan klage over behandlingen af personoplysninger til Datatilsynet

Læs mere om Business Koldings persondatapolitik eller kontakt Business Kolding, Sdr. Havnegade 7, 6000 Kolding. Tlf. 76 33 21 11, info@businesskolding.dk.

Ja, jeg vil gerne modtage nyheder og arrangementer.

07. december 2023
kl. 07:45 - 09:45
Pakhuset
Sdr. Havnegade 7
6000 Kolding
Gratis
Lars Bo Frederiksen
lbf@businesskolding.dk
+45 4110 4106