Ifølge undersøgelser foretaget af VisitDenmark lå antallet af overnatninger i Danmark i februar 2020 8,8% over niveauet for 2019 – svarende til næsten 2,2 mio.overnatninger i februar. Men så kom Corona/Covid19.

1. maj 2020

Coronakrisen har vendt turismen på hovedet – og pludselig er vi gået fra en stor og sund turismetilvækst til et fuldt stop og et erhverv i krise. Nu begynder først Danmark snart at rejse igen – og senere hen følger resten af verden trop. Men, hvordan ser post-corona tidens turisme ud? Både på kort og lidt længere sigt.

Destination Sønderjylland, Business Esbjerg og Business Kolding har i samarbejde bedt Signe Jungersted i et webinar give sit bud på turismetrends og forventninger til turismen i en post-corona kontekst.

Signe Jungersted er i dag CEO for Group NAO, et strategisk og analytisk forandringsbureau med speciale i oplevelsesøkonomien. Hun kommer fra en fortid som udviklingsdirektør i Wonderful Copenhagen, hvor hun bl.a var ansvarlig for organisationens 2020-strategi, der erklærede turismen – som vi kender den – død; en erklæring, der i dag forekommer mere virkelig og relevant end nogensinde før.

Signe arbejder i dag med destinationer og aktører inden for oplevelsesøkonomien i hele verden, særligt Europa – og er også del af de mange internationale samtaler i dag omkring turismen under og efter corona. Group NAO er bl.a ansvarlige for den kommunikative indsats under overskriften ”A New Tomorrow” for den europæiske organisationer European Cities Marketing med fokus på destinationers håndtering af krisen, samt planlægning til en ny hverdag efter krisen.

webinaret vil Signe komme ind på, hvordan turisternes efterspørgsel og adfærd vil se ud fremadrettet, og hvordan erhvervet imødekommer disse? Hvad vil være de kortsigtede og de længerevarende trends?

Samtidig vil Signe tale om modtagersiden af turismen – for vil verden være mere eller mindre gæstfri i en post-corona kontekst? Og når vi nu alligevel skal genopbygge turismen på ny, hvad vil vi så gøre bedre eller anderledes denne gang?

Signe vil basere sit oplæg på internationale trends og analyser, samt konkrete eksempler fra den internationale turismesektor på initiativer, der er igangsat under krisen med relevans fremadrettet.

Tilmeld dig webinaret ved at klikke på nedenstående billede.

I uge 19 har du mulighed for at deltage på endnu et webinar. Føler du dig 100 % klædt på til at åbne igen for gæster i forhold til Covid-19? Hør med når Destination Sønderjylland, Business Esbjerg og Business Kolding har inviteret Lene Bildtoft fra Arbejdsmiljøeksperten og Poul Fejer Christiansen fra Feriehusudlejernes Brancheforening.

Har du lyst til at deltage på webinaret? Læs mere og tilmeld dig ved at klikke på nedenstående billede.