Tre lokale erhvervsfolk, har i fælleskab lånt Kolding Hallerne penge til udbygning. Pris 24 mio.kr

TreFor Arena bliver nu udvidet med de 2091 ekstra pladser, der kræves, for at Kolding kan forblive værtsby for VM i Kvindehåndbold til december. Pengene er kommet fra Arne Hougaard fra Bjert Invest, Pierre Legarth fra Pierre Ejendomme tidl. Pierre Autolakering samt den tidligere ejer af LM Glasfiber, Flemming Skouboe. I alt koster udvidelsen 28 mio.kr., og de 24 mio.kr. kommer som et lån fra de tre koldingborgere.

- Nu får vi endelig en udvidelse af TreFor Arena. Det har vi drømt om i mange år. Og det er med Kolding i hjertet, at de tre mennesker der intet har med hinanden at gøre i det daglige, nu står sammen for at støtte deres by, lyder det fra Koldings Borgmester, Jørn Pedersen.

Hos Business Kolding glæder vi os over, at erhvervsfolkene viser styrke.

- Dette er et fornemt eksempel på, hvad der kan udrettes når aktører i erhvervslivet står sammen, udtaler Adm. Direktør Tommy Langhoff i Business Kolding.

Når udbygningen er færdig, vil der være plads til i alt 5000 tilskuere. Og samtidig vil de mange pladser også gøre det muligt at få endnu flere ting til Kolding.

Andre nyheder

Alle taber i en skilsmisse

Business Koldings adm. direktør, Morten Bjørn Hansen, skriver hver måned en klumme i Ugeavisen. Denne gang er der fokus på Brexit.

Ocean Adventures: Det er for VILDT

Det er nu to uger siden Foreningen Business Kolding afholdt Awardshow. Vi har derfor kontaktet Martin Pedersen fra Ocean Adventures, der – meget overraskende – vandt i kategorien Årets Turismevirksomhed.