I marts måned blev det besluttet, at virksomheder kan give deres medarbejdere et gavekort eller en oplevelsespakke til en værdi af op til 1.200 kr. – ganske skattefrit. Ordningen gælder hele 2021, altså med tilbagevirkende kraft fra 1. januar.

27. april 2021

Som medarbejder er det altid rart at vide, at ens indsats på jobbet bliver påskønnet, og særligt i en tid, hvor medarbejderen med kort varsel har skullet omstille sig, har arbejdet hjemme og kæmpet for at opretholde motivationen i en til tider ensom hverdag.

Som en del af den nye finanslov er det blevet besluttet, at det i 2021 er muligt at give sine medarbejdere et gavekort eller en oplevelsespakke til en værdi af 1200 kr. - ganske skattefrit. Når du giver dine medarbejdere et gavekort til en oplevelse, er du samtidig med til at redde en branche, som har været særligt hårdt ramt som følge af de skærpede restriktioner i Corona-tiden.

Så kære virksomhedsejer, du har her en enestående mulighed for at forkæle dine medarbejdere, og samtidig være med til at holde hånden under den lokale oplevelsesindustri, hoteller, restauranter, museer og mange andre brancher. Så tøv ikke med at kontakte det sted du gerne vil give din støtte.

Hos Kolding-virksomheden Y-design har de grebet muligheden, og lavet et nyt koncept de kalder Kolding Pakken. Her har de gjort det nemt for de virksomheder, der gerne vil støtte den lokale oplevelsesindustri. Kolding Pakken støtter lokalt og medarbejderne vælger selv deres næste oplevelse til lokale restauranter, museer, teatre, sportsevents m.fl.

På nuværende tidspunkt er følgende lokale aktører med i aftalen, der kommer løbende flere til: Den Blå, Kål&Co, Marinaen, A Hereford Beefstouw, Dronning Dorotheas Badstue, Hotel Koldingfjord, KIF Fodbold og Håndbold, Koldinghus, the mokka cafe, Trapholt og Vinbaren.

Læs mere om Kolding Pakken...