I 2020 blev de Gazelle for 3. år i træk, kåret til Årets Læreplads og fik en investering fra Jesper Buch. TreeTops A/S i Vamdrup vækster fortsat og er nu klar til at indtage eksportmarkedet startende med Tyskland og Sverige.

6. maj 2021
Fra magasinet Vækst af Tanja Sørensen Marek. Fotos af Adrian Odogwuaf.

Hos Treetops A/S i Vamdrup går det stærkt, rigtig stærkt. Virksomheden sælger produkter inden for byggebranchen gennem byggemarkeder og tømmerhandler. De omsatte i 2019 for 56 mio. kr., mens de i år forventer at runde en omsætning på 150 mio. kr.

Ricki Kjeldsen (tv) og Dennis Povlsen (th)

TreeTops A/S står bag stærke varemærker som Kirkedal Komposit, Nordic Fibercement og Fibrotech, men man kan vel godt sige at succesen er kommet sådan lidt ved et tilfælde – og med benhårdt arbejde.

“Vi giver konkurrenterne kamp til stregen. De kigger sig i hvert fald over skulderen for at holde øje med os.”

Ricki Kjeldsen, TreeTops A/S

- Jeg er opdraget til at arbejdet hårdt, fortæller Ricki Kjeldsen, der startede virksomheden tilbage i 2011. Jeg har altid kastet mig ud i tingene, man slår sig nogen gange, men så er sejren bare endnu større, når tingene lykkes. Det ligger også i virksomhedens DNA. Vi kaster os bare ud i opgaverne, opstår en udfordring, så griber vi den – uden altid at tænke den til ende. Vi går hver gang til grænsen, ellers ved vi jo ikke, hvor den er.

Virksomheden er vækstet lige siden start, og er nu klar til at indtage eksportmarkederne startende med Sverige og Tyskland.

TreeTops A/S har et bredt sortiment af produkter

- Hvis vi skal sikre os en fortsat vækst, er eksport den eneste vej frem. Vi har et godt fundament i Danmark, men er klar til mere, forklarer Dennis Povlsen, der ejer 25% af virksomheden.

Målet er at kopiere modellen fra Danmark og sælge til byggemarkeder og tømmerhandler. Virksomheden beskæftiger i dag 15 medarbejdere, men forventer en fordobling det kommende år.

“Hvis vi skal sikre os en fortsat vækst, er eksport den eneste vej frem. Vi har et godt fundament i Danmark, men er klar til mere”

Dennis Povlsen, TreeTops A/S

- Det er vigtigt at medarbejderne er med på rejsen, fortsætter Ricki. Her er ingen bange for at tage arbejdshandskerne på, og den konstante udvikling gør bare hverdagen sjovere.

- Vi er de mest innovative på markedet, og ser os selv som klassens frække dreng. Vi har aldrig lavet en femårs-plan, og vi lægger ikke budget – vi kaster os ud i tingene, som de kommer og får oftest succes, forklarer Ricki. Vi bliver måske ikke de største, men vi giver konkurrenterne kamp til stregen. De kigger sig i hvert fald over skulderen for at holde øje med os. Og der er ingen tvivl om, at Jesper Buch presser os til at have de store briller på.

Ricki, Dennis og Jesper har et klart mål for TreeTops A/S; de vil hele tiden være bedre.

- Når vi nu kigger tilbage, kan vi jo godt se, at vi har gjort det godt, men i hverdagen glemmer vi nok at fejre vores succeser. Det går så hurtigt, at vi ikke når at se tilbage – vi er allerede videre til det næste, slutter Ricki, og arbejder videre mod den næste Gazelle.

TIDSLINJEN & DE TRE BRANDS
  •  2011 | Ricki Kjeldsen etablerer TreeTops A/S efter at være blevet prikket på skulderen af en tidligere chef, der anbefalede ham at blive iværksætter 2017 | Dennis Povlsen køber 25% af virksomheden
  • 2019 | Treetops A/S flytter fra 800 kvm. i Taulov til 5.500 kvm. på Bavnevej 32 i Vamdrup i en tidligere trælasthandel
  • 2020 | Jesper Buch køber ved et tilfælde 19% af virksomheden – han stifter bekendtskab med virksomheden, da han selv skal have lavet terrasse | Teetops A/S bliver Årets Læreplads kåret af IBC