Business Kolding er med i nyt spændende, dansk-tysk projekt med fokus på kreativitet og design, og videndeling på tværs af grænsen.

9. december 2022

I takt med årets udløb, udløber også Business Koldings netværksprojekt med vores tyske samarbejdspartnere i Interreg-regi, Heinrich Bôll institute.

Netværksprojektet VekselWirk 2.0 har endnu engang fokus på kreativitet og design. Hvorfor, spørger du måske. Fordi, det er vi bare smadder gode til i Kolding! Så det vil vi gerne dele ud af. Man bliver aldrig for dygtig til at lære noget nyt, så vi glæder os over det, vi har lært og vil komme til at lære af vores partnere på både dansk og tysk side.

Hvad kommer der egentlig ud af sådanne projekter?
Nærværende Netværksprojekt har bygget bro mellem et tidligere Interreg Projekt for Kreative, VekselWirk og et forhåbentlig kommende Projekt med arbejdstitlen VekselWirk 2.0.

I det første projekt blev 5 Creative Hubs forbundet og gennem netværk og aktiviteter blev innovationspotentialet blandt de kreative i hele programregionen aktiveret. Det overordnede mål var systematisk, at bruge de kreative erhvervs innovative effekt til produkter og forandringsprocesser i SMV'er og offentlige forvaltninger i hele programregionen.

Innovation Hubs i Kolding, Kiel, Lübeck og Roskilde har i netværksprojektet udviklet et koncept og en Interreg 6a-ansøgning til VekselWirk 2.0, med det formål at skabe en innovativ struktur inspireret af den tyske do-school, som skal være samlingspunkt for kreative solo-selvstændige og enkeltmandsvirksomheder.

Strukturen skal bringe kreative mennesker sammen med virksomheder og offentlige forvaltninger for at anvende kreative metoder (f.eks. designtænkning, prototyping osv.) til udvikling af innovative produkter og forandringsprocesser.

Er du Kreativ kan du tilmelde dig det kreative netværk.

Er du virksomhed eller offentlig forvaltning – så kontakt os gerne for mere information.

For mere information kontakt

mls@businesskolding.dk
Erhvervskonsulent

Majbritt Lykke Sørensen