I den forgangne uge har der været fuld gang i arrangementerne hos Business Kolding. Huset har været fyldt med gæster fra lokale virksomheder, gymnasieelever og vi har været rundt i Kolding kommune, hvor der er blevet netværket og delt viden på kryds og tværs.

15. marts 2024
Tanja Marek

Kunstig intelligens i praksis
Tirsdag lagde 58 gæster vejen forbi Business Kolding i Pakhuset, hvor vi satte fokus på kunstig intelligens, AI og ChatGPT i vores Marketing a la Carte-program. Oplægsholder var Jesper Noer, der er indehaver af virksomheden NOERPOL, som gav deltagerne en smagsprøve på de mange muligheder kunstig intelligens giver. Fik du ikke plads på det ellers udsolgte arrangement, så er der lavet en ekstra servering d. 18. april.

Åbent IT netværksmøde
Onsdag havde vores erhvervskonsulent Majbritt besøg af 15 virksomheder til IT netværksmøde. Formålet var at samle repræsentanter fra de lokale IT-virksomheder og større IT-afdelinger, så de fik mulighed for at udvide deres forretningsnetværk med andre, der har samme faglighed og interesse. Deltagerne arbejdede med LEGO Serious Play, og fik nogle gode snakke om virksomhedens styrker og udfordringer. Mon ikke det blev til et forretningsmøde eller to efterfølgende?

Detail og kultur i samarbejde
Business Koldings netværk "Detailværket" havde onsdag morgen 35 deltagere fra kultur, detail og restaurationsbranchen samlet på Koldinghus til en snak om, hvordan de med fokus på de gode historier, fælles arrangementer og et styrket samarbejde kan forbedre besøgsoplevelsen for turister, gæster og Koldings borgere og dermed styrke byens image og skabe mere liv i bymidten. Der var positive takter og masser af interesse for et tættere samarbejde med byens kulturelle fyrtårne.

Gratis Rådgivning
Torsdag holdt vi endnu engang åbent hus, og inviterede nye og kommende iværksættere indenfor i vores Gratis Rådgivning. 8 virksomheder var forbi for at få sparring hos vores frivillige rådgivere og mentorer. Har du brug for sparring med en advokat, revisor eller forretningsudvikler - så book en tid allerede nu: Link

30 elever fra Munkensdam Gymnasium
Torsdag eftermiddag havde erhvervskonsulenterne Tanja og Niels-Arne besøg af 30 elever fra Munkensdam Gymnasium, der skulle høre om Business Kolding, innovation og bæredygtighed. Sammen med Redux afholdt vi en workshop, hvor eleverne på 25 minutter skulle komme med bud på, hvilke problemstillinger man kan arbejde med inden for bæredygtigthed. Nogle af ideerne var genbrug af handicaphjælpemidler, ideer til hvordan vi får flere ældre til at bruge offentlig transport i stedet for bilen, udlejning af festtøj, et supermarked med datovarer og bionedbrydeligt plastik til at pakke tøj ind i.