Netværksdagen, som i de seneste 2 år har været samlingspunkt for Koldings op mod 75 erhvervsrettede netværk, bliver ikke gentaget i år.

Business Kolding, der har været fødselshjælper på initiativet, og som har stået for arrangementet de første to år, har ikke kunnet finde et netværk eller en personkreds, der vil fortsætte successen.

I Business Kolding vil vi gerne bakke op om initiativer, der kan samle det koldingensiske erhvervsliv, men vi skal ikke være driftsherre. Det er vigtigt for os, at netværkene også selv har en interesse i at drive Store Netværksdag, og ingen har meldt sig som arvtager. Derfor har bestyrelsen i Business Kolding netop vedtaget, at Store Netværksdag ikke bliver afviklet i år”, siger adm. direktør i Business Kolding, Tommy Langhoff.

De to gange Store Netværksdag har været afholdt, har dagen tiltrukket ca. 300 gæster pr. gang.

Andre nyheder

Vi har brug for iværksættere

Det er først og fremmest i de nye virksomheder, at de nye job opstår. Netop derfor er iværksætteri helt centralt for samfundsøkonomien, og netop derfor er der behov for at understøtte det i Kolding kommune.

Eltang skole arbejder med fremtidens udfordringer

På Eltang Skole arbejder eleverne i 4.-6. klasse på tværs i faget BID, som står for Bæredygtighed, Innovation og Design. De arbejder med forskellige temaer inden for bæredygtighed, og har tidligere bygget et halmhus på skolens udendørsareal i forbindelse med temaet ”bæredygtig arkitektur”. Nu stå de klar med endnu et stort projekt.

Danmarks bedste arbejdsplads

IT- og rådgivningsvirksomheden Elbek & Vejrup er ikke kun Danmarks bedste arbejdsplads – de er også den anden bedste i Europa. Men hvad er det, der gør dem så unikke? Direktør Søren Ø. Knudsen mener, det er en kombination af strategi, geografisk placering, de rette medarbejdere og så et godt samarbejde med Business Kolding og det øvrige erhvervsliv.