Repræsentanter fra erhvervsliv og havnen var her til morgen samlet for at drøfte og komme med ideer til trafikstrukturen i Kolding.

Det var især området omkring havnen, der var i fokus. I dag er der massiv trafik på Jens Holmsvej, og Martin Pape fra Kolding Kommune præsenterede ideerne for en aflastning af trafikken.

Han kunne fremvise tal på, at Fynsvej ind mod Jens Holmsvej er den mest trafiktunge vej i Kolding Kommune med 26.300 billister i døgnet. Hver dag kører også 15.700 billister via Jens Holmsvej.

En løsning kan være en udbygning af krydset ved Fynsvej/Jens Holmsvej. Her blev der fremvist planer for en såkaldt shunt, som er en højresvingsbane uden trafikregulering fra Jens Holmsvej og ud mod motorvejsafkørsel 62. Derudover skal venstresvingssporet fra Fynsvej og ned over havnen også udvides med et ekstra spor.

Generelt er antallet af biler i Kolding steget, og derfor sendes en samlet mobilitetsplan snart i høring. Business Koldings medlemmer opfordres til at give deres mening og ideer til kende i forbindelse med høringen.

Martin Pape fra Kolding Kommune præsenterede ideerne for en aflastning af trafikken.
Repræsentanter fra erhvervsliv og havnen var samlet for at drøfte trafikstrukturen i Kolding

Andre nyheder

Lokal erhvervsfremme skal ikke styres fra København

I ly af regeringens medieudspil præsenterede regeringens forenklingsudvalg forslag til en ny centraliseret erhvervsfremmestruktur, hvor kommunerne fuldstændigt vil miste indflydelse på, hvordan man tiltrækker virksomheder og hjælper virksomheder i lokalområdet.

Erhvervsledere tager ansvar for finansiering til næste generation af virksomheder

Som første sted i Danmark går lokale erhvervsledere i Kolding kommune sammen om at skabe finansiering til tidlige iværksættere, dvs. de ambitiøse og dygtige iværksættere med et godt forretningskoncept, men som ikke endnu er langt nok i udviklingen af deres forretning, til at de kan opnå finansiering hos de traditionelle finansieringskilder som bank og business angels.