Koldings virksomheder bakker igen op. Sammen med Ungdoms-uddannelsesvejledningen Kolding og virksomhederne har Business Kolding nu gjort det nemt at finde den rette praktikplads for alle elever i 8. og 9. klasse.

25. september 2019

En erhvervspraktik er en unik mulighed for de unge for at opleve en arbejdsplads. De får prøvet nogle arbejdsfunktioner, de får kendskab til andre menneskers arbejdsliv, de ser sammenhængen mellem uddannelse og job – og at flere veje kan føre til målet, og så bliver de motiveret til at tage en uddannelse.

Praktikportalen er udviklet, så eleverne kan søge f.eks. på branche, virksomhed mm. Der kan læses mere om virksomheden, og der er telefonnummer og mailadresse direkte til en kontaktperson.

P.t. er over 70 Kolding virksomheder med og tilbyder praktikplads.

”Hjemmesiden skal ses som en inspiration til eleverne, de har mulighed for at søge ud fra både branche og geografi. Den kan også være et værktøj til forældrene, når de skal have en snak med de unge om deres valg af uddannelse”, siger Tanja Marek Erhvervskoordinator hos Business Kolding.

Vil din virksomhed også hjælpe de unge med en vigtig erhvervspraktik, så du tilmelde din virksomhed her businesskolding.dk/erhvervspraktik under menupunktet ”tilmeld virksomhed”.

Har du spørgsmål, kontakt

tamar@businesskolding.dk