Foreningen Business Kolding har samlet håndværkere i et netværk, der gerne vil tale drift og ledelse, eller bare vende almindelige, daglige vilkår og udfordringer med andre kolleger fra håndværkerbranchen.

1. oktober 2021

Netværket for håndværkere er nystartet, og der er fortsat plads til flere deltagere. Netværket er gratis at være en del af – dog kræver det at du er medlem af Foreningen Business Kolding. Vi har snakket med to af netværkets medlemmer, der fortæller, hvorfor de har valgt at være en del af et lokalt håndværkernetværk.

“Jeg vil helt sikkert bruge netværket til at skabe kontakter, som kan blive mulige samarbejdspartnere.”

Mads Christian Christensen, Din El-ekspert

- Jeg vil helt sikkert bruge netværket til at skabe kontakter, for som forholdsvis nystartet elektriker vil jeg gerne snakke med flere, som kan blive mulige samarbejdspartnere, fortæller Mads Christian Christensen fra Din El-ekspert. Jeg synes også, det er spændende at høre, hvordan andre brancher gør, det kan man helt sikkert lære noget af.

Anlægsgartner Peter Nørup Maxsø stødte på Business Kolding for første gang i forbindelse med et jobsøgningsnetværk. Siden har han startet anlægsgartnervirksomheden Nørup-Maxsø, og er både blevet medlem af Foreningen Business Kolding, CO2-Klubben og senest håndværkernetværket.

“Det er fantastisk at møde folk fra andre erhverv, så man kan få nye idéer. Jeg har en stor lyst til at dele min viden med andre.”

Peter Nørup Maxsø, Nørup Maxsø

- Netværk er vejen frem, mener Peter, og håndværkernetværket er rigtig godt, da det også giver plads til de små virksomheder. Det er fantastisk at møde folk fra andre erhverv, så man kan få nye idéer. Jeg har en stor lyst til at dele min viden med andre.

Vidensdeling er en vigtig del af håndværkernetværket. Møderne er bygget op således, at der altid er et kort oplæg. Det kan være en fra netværket, der deler erfaringer eller ønsker at drøfte en udfordring, det kan også være at man har et tema der ønskes diskuteret i netværket, eller der kan inviteres en oplægsholder med, som kan fortælle om et bestemt tema.

Har du lyst til at være en del af håndværker netværket, så kontakt Lise Daldorph. Du kan læse mere om Foreningen Business Kolding her.

For mere info kontakt