Der er store ambitioner for iværksætterindsatsen, og potentialet i Kolding er stort.

Tingene går stærkt på iværksætterområdet, og derfor skal Kolding hele tiden have de tilbud, som iværksætterne efterspørger. Derfor har Business Kolding nu oprettet et dedikeret Advisory Board til iværksætterindsatsen.

Det nye Advisory Board skal sikre, at de initiativer og projekter, der sættes i gang på området, også bliver kalibreret jævnligt. Samtidig har Business Kolding tilstræbt at sammensætte et board, hvor alle enkeltvis kan bidrage med egne erfaringer fra forskellige dele af den samlede iværksætter fødekæde.

”Vi har selvfølgelig kigget på, at Advisory Boardet repræsenterer alle faser af en iværksætterrejse. Det er lige fra den nystartede til de garvede. Der er tale om folk, der er drevet af iværksætteri, og vil bidrage aktivt til at skabe øget vækst blandt iværksættere”, siger Chef for Iværksætteri og Entreprenørskab, Jakob Westphall.

Det er planen, at Advisory Boardet skal mødes ca. 4 gange årligt. Det nye Advisory Board består af:

Det nye Advisory Board
  • Formand, Tommy Langhoff, Adm. direktør, Business Kolding
  • Annette Therkildsen, Adm. direktør, NORD Gourmet
  • Rene Piper Laursen, Adm. direktør, BIANCO
  • Ivan Tyrsted, Direktør, IDEA Entrepreneurship Centre, SDU
  • Morten Kirk Jensen, Konst. Direktør for Børn og Uddannelse, Kolding Kommune
  • Rikke Vestergaard, Kommunaldirektør, Kolding Kommune
  • Jakob Thoftdahl Westphall, Chef for Iværksætteri og Entreprenørskab, Business Kolding
  • Casper Edens, Iværksætter, Studerende og Direktør, Carat24.dk
  • Henrik Feld Jakobsen, Iværksætter og Adm. direktør, Customerwise
  • Amanda Nielsen, Forretningsudvikler, Erhvervsgruppen
  • Repræsentant fra investor-miljøet – plads åben

Andre nyheder

Tjek virksomhedernes velfærdsaftryk

I Danmark bidrager virksomhederne og deres medarbejdere med 550 mia. kr. om året til vores fælles velfærd gennem skatter og afgifter. Det er mere end halvdelen af alle de penge, det offentlige årligt bruger på at holde samfundet i gang. Dansk Industri har lavet en undersøgelse, der viser, hvor meget hver enkelt kommune bidrager med.

Tag kollegaerne med til Frank Hvam

Sæt allerede nu kryds i kalenderen onsdag d. 30. oktober, hvor Foreningen Business Kolding, Kolding Turistforening og Kolding Handelsråd inviterer til årets Efterårsarrangement.

Hold fokus på din kerneforretning

Morten Svankjærs Befree.dk var en succes fra begyndelsen. Virksomheden vækstede økonomisk, og der blev hentet en håndfuld ansatte ind. Efter en række gode år blev det dog nødvendigt for Morten at genfinde motivationen, og det betød, at han måtte tage nogle store og svære beslutninger.