Der er store ambitioner for iværksætterindsatsen, og potentialet i Kolding er stort.

Tingene går stærkt på iværksætterområdet, og derfor skal Kolding hele tiden have de tilbud, som iværksætterne efterspørger. Derfor har Business Kolding nu oprettet et dedikeret Advisory Board til iværksætterindsatsen.

Det nye Advisory Board skal sikre, at de initiativer og projekter, der sættes i gang på området, også bliver kalibreret jævnligt. Samtidig har Business Kolding tilstræbt at sammensætte et board, hvor alle enkeltvis kan bidrage med egne erfaringer fra forskellige dele af den samlede iværksætter fødekæde.

”Vi har selvfølgelig kigget på, at Advisory Boardet repræsenterer alle faser af en iværksætterrejse. Det er lige fra den nystartede til de garvede. Der er tale om folk, der er drevet af iværksætteri, og vil bidrage aktivt til at skabe øget vækst blandt iværksættere”, siger Chef for Iværksætteri og Entreprenørskab, Jakob Westphall.

Det er planen, at Advisory Boardet skal mødes ca. 4 gange årligt. Det nye Advisory Board består af:

Det nye Advisory Board
  • Formand, Tommy Langhoff, Adm. direktør, Business Kolding
  • Annette Therkildsen, Adm. direktør, NORD Gourmet
  • Rene Piper Laursen, Adm. direktør, BIANCO
  • Ivan Tyrsted, Direktør, IDEA Entrepreneurship Centre, SDU
  • Morten Kirk Jensen, Konst. Direktør for Børn og Uddannelse, Kolding Kommune
  • Rikke Vestergaard, Kommunaldirektør, Kolding Kommune
  • Jakob Thoftdahl Westphall, Chef for Iværksætteri og Entreprenørskab, Business Kolding
  • Casper Edens, Iværksætter, Studerende og Direktør, Carat24.dk
  • Henrik Feld Jakobsen, Iværksætter og Adm. direktør, Customerwise
  • Amanda Nielsen, Forretningsudvikler, Erhvervsgruppen
  • Repræsentant fra investor-miljøet – plads åben

Andre nyheder

Alt udsolgt til Awardshowet 2019

Over 100 virksomheder har sikret sig billet til det store Awardshow den 28. februar og vi kan nu melde om alt udsolgt!

50.000 på højkant i iværksætterkonkurrence

I weekenden den 22.-24. marts konkurrerer studerende, iværksættere og virksomheder om at udvikle de bedste forretningsideer og vinde præmier for et samlet beløb på 50.000 kroner i Kolding.

Så er de nominerede fundet

Torsdag d. 28. februar holder Foreningen Business Kolding det årlige Awardshow – og en lang række virksomheder og initiativtagere er blevet nomineret til de fornemme priser.