Der er store ambitioner for iværksætterindsatsen, og potentialet i Kolding er stort.

Tingene går stærkt på iværksætterområdet, og derfor skal Kolding hele tiden have de tilbud, som iværksætterne efterspørger. Derfor har Business Kolding nu oprettet et dedikeret Advisory Board til iværksætterindsatsen.

Det nye Advisory Board skal sikre, at de initiativer og projekter, der sættes i gang på området, også bliver kalibreret jævnligt. Samtidig har Business Kolding tilstræbt at sammensætte et board, hvor alle enkeltvis kan bidrage med egne erfaringer fra forskellige dele af den samlede iværksætter fødekæde.

”Vi har selvfølgelig kigget på, at Advisory Boardet repræsenterer alle faser af en iværksætterrejse. Det er lige fra den nystartede til de garvede. Der er tale om folk, der er drevet af iværksætteri, og vil bidrage aktivt til at skabe øget vækst blandt iværksættere”, siger Chef for Iværksætteri og Entreprenørskab, Jakob Westphall.

Det er planen, at Advisory Boardet skal mødes ca. 4 gange årligt. Det nye Advisory Board består af:

Det nye Advisory Board
  • Formand, Tommy Langhoff, Adm. direktør, Business Kolding
  • Annette Therkildsen, Adm. direktør, NORD Gourmet
  • Rene Piper Laursen, Adm. direktør, BIANCO
  • Ivan Tyrsted, Direktør, IDEA Entrepreneurship Centre, SDU
  • Morten Kirk Jensen, Konst. Direktør for Børn og Uddannelse, Kolding Kommune
  • Rikke Vestergaard, Kommunaldirektør, Kolding Kommune
  • Jakob Thoftdahl Westphall, Chef for Iværksætteri og Entreprenørskab, Business Kolding
  • Casper Edens, Iværksætter, Studerende og Direktør, Carat24.dk
  • Henrik Feld Jakobsen, Iværksætter og Adm. direktør, Customerwise
  • Amanda Nielsen, Forretningsudvikler, Erhvervsgruppen
  • Repræsentant fra investor-miljøet – plads åben

Andre nyheder

Når virksomheden brænder

Hvad gør man, når det hele brænder? Sådan bogstaveligt talt. For Carsten Noer blev det pludselig det helt store spørgsmål, da hans virksomhed Noerlak i Vamdrup brændte ned d. 18. juni. En opringning fra Business Kolding gjorde dog det hele lidt nemmere.

Kickstart din virksomhed

Kickstarter vækstforløbet henvender sig til virksomheder i Kolding Kommune, der ønsker at arbejde med dobbelt bundlinje, dvs. vækst i omsætning/indtjening og øget fokus på at være en socialt ansvarlig virksomhed.

Smag på Kolding - tak for sidst!

Foreningen Business Kolding vil gerne takke for det store fremmøde og engagement til sommerarrangementet, der blev afholdt torsdag eftermiddag hos Volkerts Fylke.