Hvert år deltager 6. klasses elever fra de fleste af Kolding kommunes grundskoler i en sjov og lærerig opfinderkonkurrence afholdt af Fonden for Entreprenørskab.

27. august 2020

I år bliver det helt anderledes, når de mange folkeskoleelever skal stifte bekendtskab med koncept- og produktudvikling og udvikle idéer inden for temaet ”Min hverdag i fremtiden”, og i år skal de arbejde med undertemaerne ”I boligen” eller ”I byen”.

Normalt bliver der afholdt en stor lokalfinale, hvor alle elever mødes på IBC for at dyste mod hinanden. I år kan dette dog ikke lade sig gøre p.g.a. Corona, og derfor vil der komme dommere fra erhvervslivet ud på skolerne.

Men inden de når til finalen, skal de deltage i en innovativ læringsproces, der muligvis kan vække en interesse for entreprenørskab og iværksætteri.

I denne uge havde Fynslundskolen og Bramdrup Skole besøg af en medarbejder fra Business Kolding, der holdt Løvens Hule med eleverne, og de har idéudviklet, lavet prototyper og pitchet for dommere. Eleverne har taget udgangspunkt i en case fra en rigtig virksomhed, nemlig Ledon, der sælger legepladsredskaber. Her skulle eleverne udvikle legepladser og hang-out spots.

Elever på Fynslundskolen bygger prototyper på legepladser for Ledon

Har du en case du kunne tænke dig at udfordre nogle elever i, eller kunne du tænke dig at være dommer til årets Edison, så skynd dig at kontakte Tanja Marek herunder...

tamar@businesskolding.dk
Erhvervs- og kommunikationskonsulent